Dyra reservdelar från ABU? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dyra reservdelar från ABU?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dyra reservdelar från ABU?

Jag var inne i min lokala fiskebutik igår och frågade dem om dem hade reservdelar till ambassadeurrullar hemma. Det hade dem inte så jag fick abus servicenummer istället. I butiken sa dem "Dem brukar skicka sånt där gratis", så det lät ju bra tyckte jag.
    Men iaf så ringde jag dem nyss och sa att jag behövde den där silverknoppen (den man justerar kastbromsen med) Då kollade killen upp det och så sa han att den kom att gå på 133kr. Men då var den komplett med plattan som sitter inuti "knoppen" och sen den där runda plastgrejen som fästs på axeln.
    Det tyckte jag lät lite väl dyrt för det där lilla, 50 spänn hade jag gått med på.

Så jag tänkte höra med er om ni har mågra tips på vart jag kan få tag på den här "knoppen". Eller om någon här kan sälja en kanske? Alla tips är välkomna!

Skitfiske!
    Bifogade filer

det kostar o ligga på topp ju .........reservdelar är inte billigt idag.....man har inte råd o snåla i denna fina branschen som vi håller på med.......
    Senast ändrad av Linkan81; 2009-07-24, 11:59.

Kommentera

Vad har Abu för servicenummer?
      Behöver beställa lite delar samt repa en Amba men hittar inte numret på nätet.

Kommentera

Ursprungligen postat av pg_atl Visa inlägg
        Vad har Abu för servicenummer?
        Behöver beställa lite delar samt repa en Amba men hittar inte numret på nätet.
        0454-88070

Kommentera

Perfekt. Tack så mycket.
          Ska själv köpa en liten skruv till ena gaveln på min Ambassadeur. Får se vad den går på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snajgel Visa inlägg
            Jag var inne i min lokala fiskebutik igår och frågade dem om dem hade reservdelar till ambassadeurrullar hemma. Det hade dem inte så jag fick abus servicenummer istället. I butiken sa dem "Dem brukar skicka sånt där gratis", så det lät ju bra tyckte jag.
            Men iaf så ringde jag dem nyss och sa att jag behövde den där silverknoppen (den man justerar kastbromsen med) Då kollade killen upp det och så sa han att den kom att gå på 133kr. Men då var den komplett med plattan som sitter inuti "knoppen" och sen den där runda plastgrejen som fästs på axeln.
            Det tyckte jag lät lite väl dyrt för det där lilla, 50 spänn hade jag gått med på.

Så jag tänkte höra med er om ni har mågra tips på vart jag kan få tag på den här "knoppen". Eller om någon här kan sälja en kanske? Alla tips är välkomna!

Skitfiske!

Ehh det var väl inte dyrt. Fundera en stund på vad det kostar att tillverka i så små volymer.
            Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
            Full fart spar tid
            http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Har aldrig betalat en spänn för mina reservdelar hos Abu... Och jag har pajat en hel del prylar! E rullen så kass att den inte går att laga? =Ny i handen!! Kan säga att jag är extremt nöjd med servicen!!

Robban.

Kommentera

Är det dyrt?

Reservdelshållning med lager, och personal som svarar i telefon och "guidar" Det kostar!!!

Hur mycket lägger du på drag per år?

Jag fick precis hem en avi från posten med reservdelar från ovan nämnda företag på 1.600:-

Det kostar att ligga på topp
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                  Är det dyrt?

Reservdelshållning med lager, och personal som svarar i telefon och "guidar" Det kostar!!!

Hur mycket lägger du på drag per år?

Jag fick precis hem en avi från posten med reservdelar från ovan nämnda företag på 1.600:-

Det kostar att ligga på topp
                  En annan jämförelse vore väl att kolla på vad vattempump, kamrem, spännhjul, luftfilter, tändstifft, oljefilter, olja, bromsbelägg, bromsskivor och ABS sensor skulle kosta till en bil av BMW, Audi av samma årsmodell. Knappast gratis.

Är också slitgjejer men inget jag skullle ha råd med. Därför har man en gammal bil som man kan fixa själv men reservdelar är dyra iallafall.

Kommentera

Nu har jag inte riktigt koll på vad du menar men som jag förstår det så liknar du en Ambassadeur vid en BMW... dvs dyra reservdelar.

Själv tycker jag att dessa rullar är helt underbara likaså ABU`s reservavdelning. Du hittar allt du behöver för att ta hand om din gamla/nya rulle.

Försök att få samma service/pris hos Normark mm
                    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 592 visningar
                    0 gillar