Lätt/Trimspole till Ambassadeur 5500 C3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lätt/Trimspole till Ambassadeur 5500 C3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lätt/Trimspole till Ambassadeur 5500 C3

Av intresse undrar jag var man kan köpa en trimspole till en Ambassadeur 5500 C3. Jag vet bara att UT säljer trimspolar, men jag tycker att det borde finnas på fler ställen

Satsa rätt!

De delar som ingår i de olika trimkitt som UT erbjuder är väl avvägda att fungera tillsammans.

Plockar du lösa delar är det stor risk att du till slut ha ett hopplock!

Kommentera

UT's spolar är RIKTIGT fina dock säljs de inte separat utan i hela trim-kit som du säkert vet. Du kan också beställa en grundare orginalspole från ABU...en så kallad "wiffle-spole". Den rymmer liksom UT's spolar mindre lina och det är där du gör den största viktminskningen jämfört med orginalspolen...speciellt med blöt lina. Det finns en "wiffle-spole" som sitter orginal på Ambassadeur 5600 C4 WS....art.nr 1105113...kostar 180 kr före moms (inkl kullager och centrifugalbricka). Beställes på ABU Service i Svängsta.

mvh / Matti
      Medlem i GGG-U
      Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Ursprungligen postat av Långåmjukis Visa inlägg
        UT's spolar är RIKTIGT fina dock säljs de inte separat utan i hela trim-kit som du säkert vet. Du kan också beställa en grundare orginalspole från ABU...en så kallad "wiffle-spole". Den rymmer liksom UT's spolar mindre lina och det är där du gör den största viktminskningen jämfört med orginalspolen...speciellt med blöt lina. Det finns en "wiffle-spole" som sitter orginal på Ambassadeur 5600 C4 WS....art.nr 1105113...kostar 180 kr före moms (inkl kullager och centrifugalbricka). Beställes på ABU Service i Svängsta.

mvh / Matti
        Visst men wiffle spolen är ju tung i jämförelse med UTś och är knappast något bra alternativ om man vill trimma "riktigt"

Jag tror Avail har en del trimspolar att tillgå, kanske till 5000 storlek också.
        Däremot kan jag verkligen rekomendera UTś trim
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Hittar du ingen spole så köper du bara min högervevade 5500 c3 som är UT pike perform trimmad ! Så gott som ny inte ens inkörd än! Betala trimmet så får du rullen med på köpet!

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
            Pro Rocket 4500 problem
            av elgfan
            På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
            igår, 06:11
          • elgfan
            Pro Rocket 4500 problem
            av elgfan
            På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
            igår, 06:11
          • elgfan
            Pro Rocket 4500 problem
            av elgfan
            igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 576 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
          217 svar
          30 195 visningar