bästa lågprofilare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bästa lågprofilare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag köpte en Shimani Citica som jag iofs bara använt i en säsong men den känns fortfarande som ny och jag tycker den är jätteskön. Den kostar lite mer i sverige men du kan få den för 800 ungefär (länk) på cabelas (länk). Med frakt och tull hamnar du strax över tusenlappen. En bra fördel med den är att det är lätt att byta spole så att man kan ha en med lina dimensionerad för "lätt-jerk" och en för vertjiggning. Det tycker jag är bra. Den featuren finns iof säkert på fler rullar, men det är ju nåt du kan tänka på.

Lycka till

Edit: såg nu att de var slutsålda alla utom den högervevade på cabelas... på basspro finns den nya modellen men då kostade den 20 dollar mer.
    Senast ändrad av pepp-robert; 2009-01-03, 09:53. Anledning: kass information :)
    När drar vi?

Kommentera

Har kört med "shimano citica" ett tag och den håller bra. Har i och för sig gått över till ambassadeur jb till de tyngre fisket.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rille B. Visa inlägg
        Har kört med "shimano citica" ett tag och den håller bra. Har i och för sig gått över till ambassadeur jb till de tyngre fisket.
        Jo asså för tyngre fiske är den ju inget att ha. Men för typ poppers och små-jerks typ max 50 gram har den fungerat fint för mig än så länge.
        När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
          Jo asså för tyngre fiske är den ju inget att ha. Men för typ poppers och små-jerks typ max 50 gram har den fungerat fint för mig än så länge.
          Jag körde den till allt jerkfiske innan men när man kom upp i vikter runt 120g så va den inte optimal längre. Nu har jag den till de lättare fisket åxå. Lilla piggen och sånt.

Kommentera

Ursprungligen postat av smauel93 Visa inlägg
            vilken är den bästa lågprofilsrullen som ligger under tusenlappen?
            Försök hitta en Revo-s runt de pengar du vill lägga.

Kommentera

jeg er selv en lågprofil bruker. jeg har små hender som gjør at jeg blir sliten når jeg bruker vanlige rullar under jerkbait's fiske. Jeg har prøvd en del sneller å den som foreløpig har holdt best er denne

Det som skjedde med denne til slutt var at snellefoten gikk sønder. Og det var nok min egen feil, den fikk litt juling av meg.

Har prøvd alle revone og de er litt til og fra, kjører revo Inshore og den har funket så langt.

Men hadde jeg vært deg ville jeg ha testet ut daiwa snelle, kan hende jeg var veldig heldig med min, men min anbefaling går til den.

Lågprofil er en drøm å fiske med, ligger godt å hånda, blir mycket mindre sliten under en jerkfiskedag.

Så skitt-fiske grabben
              Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Pflueger President, fråga om han kan hjälpa med tull frpn ebay, de e buyitnow 120 dollar o 30 frakt
                100kr ungefär och ingen tull om du frågar

Kommentera

Kör med revo inshore funkar klockret för mig

Kommentera

Jag kör Pflueger Shakespeare till mina jerkspön. Har 2 st som funkar kanon!!

Ring till Berras i Gävle och fråga vad de tar för den, de har höstrea i helgen!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 651 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46