Shimano curado 201dpv vs Abu revo inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano curado 201dpv vs Abu revo inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano curado 201dpv vs Abu revo inshore

Tja!! Det är så här att det står mellan shimano curado 201DPV och abu Revo Inshore rulle (lågprofil) som jag inte kan bestämma mig vilken utav dom som jag ska handla så jag tänkte kolla med er här vilken ni skulle verkligen rekomendera utav dom två rullarna till jerk fisket har precis handlat nytt spö (BFT) kan tillägga att ja har provat kompisens bft spö och shimano rullen..Kändes hur bra som helst..

Tacksam för ett svar utav er...

Shimano Curado alla dagar i veckan..

Kommentera

Inte någon av dem till tyngre jerk. Hellre då nya Revo Toro som är mer dimensionerad...fast iofs ny och obeprövad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
        Inte någon av dem till tyngre jerk. Hellre då nya Revo Toro som är mer dimensionerad...fast iofs ny och obeprövad.
        hade tänkt mig att använda drag upp till 100gram har lite problem me mina handled sen innan så ja vill inte göra saken värre å tillslut inte kunna fiska alls..

Kommentera

Gillar Curadon skarpt (äger 2) , men varken den ena eller den andra håller i längden till tyngre jerk.
          Shimano i USA säger att de kan fungera just upp till 100 gram eller lite mer, Jag tvivlar.
          Häls /A

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Gillar Curadon skarpt (äger 2) , men varken den ena eller den andra håller i längden till tyngre jerk.
            Shimano i USA säger att de kan fungera just upp till 100 gram eller lite mer, Jag tvivlar.
            Häls /A
            Ok vilken ska man ha då?vill helst ha en low profile rulle..Som verkligen håller i längden...

Kommentera

Ursprungligen postat av alex_I Visa inlägg
              Ok vilken ska man ha då?vill helst ha en low profile rulle..Som verkligen håller i längden...
              Till jerk? ja då hade jag ått på en Revo Toro...

Kommentera

Det finns många inlägg här på forumet som handlar om just för och nackdelar med lågprofil rullar till just jerkbaitfiske.
                Som sagt om du håller dig till lättjerk, dvs upp till 50 eller 60 gram, då bägge rullar du nämnde kan förmodligen fungera, men det är inte det du vill.
                Jag vet inte om det går att rekommendera en lågprofil rulle till tyngre jerk.
                Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                  Till jerk? ja då hade jag ått på en Revo Toro...
                  Ok då får det bli en sådan rulle vet du vad revo toro ligger i list pris här hemma i sverige?Kollade på ebay tex ligger på 220dollar..

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Det finns många inlägg här på forumet som handlar om just för och nackdelar med lågprofil rullar till just jerkbaitfiske.
                    Som sagt om du håller dig till lättjerk, dvs upp till 50 eller 60 gram, då bägge rullar du nämnde kan förmodligen fungera, men det är inte det du vill.
                    Jag vet inte om det går att rekommendera en lågprofil rulle till tyngre jerk.
                    Häls /T
                    Ok tonyex..Men va ska man ha för rulle om man inte nu ska köra med lågprofils rulle tex..??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 663 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46