Ni med trimmade rullar, se hit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni med trimmade rullar, se hit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi kommer att testa både UT o ABU så du kan känna dej lugn.
    Man börjar nästan fundera, är det ett måste att freamhålla UT här för att han är medlem? Måste man på förhand döma ut en annans grejor men bleka påståenden om kopior mm.
    Många av UT,s grejor är väl oxå kopior av ABU. Utan ABU ingen UT, eller hur.
    Kom med hårda fakta istället, det enda jag hört om ABU,s trim är någon som provkastat o fick backslag o sen utdömde hela skiten. seriösare än så har vi inte kommit. ÄN. det är det vi tänkte ändra lite på.
    Jag tror till o med UT, himself kan tycka det är intressant.
    Förresten så är ABU,s linspridare (linringen) av Keramiskt material, sånt som du har på din stekhäll där du ställer din gamla teflonstekpanna:-)
    Senast ändrad av coyote; 2008-11-07, 20:30.

Kommentera

UT började, och försökte få med ABU, dom nobbade, sen började han få framgång, då kopierade ABU det som gick att se på utsidan, men dom lyckades inte riktigt, så dom borrade massa hål i sin spole istället och marknadsförde det som ett supertrim. Och UT himself har koll på grejjerna så några överraskningar kan ni nog inte presentera.
      Senast ändrad av Wreckbender; 2008-11-07, 22:07.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
        UT började, och försökte få med ABU, dom nobbade, sen började han få framgång, då kopierade ABU det som gick att se på utsidan, men dom lyckades inte riktigt, så dom borrade massa hål i sin spole istället och marknadsförde det som ett supertrim. Och UT himself har koll på grejjerna så några överraskningar kan ni nog inte presentera.
        Till vrakbrytaren, med andra:
        -jag är inbiten amba-fetischist (men när det gäller Jerk har jag varit otrogen och valt Daiwa Luna 300, allt annat pajjar ju bara?), och har aldrig haft en trimmad rulle, men har nu ett UT-Salmon kit liggande hemma (jag ligger tyvärr borta..) samt en rulle, (exakt samma, båda fabriksnya) på väg till ABU för pimpning.
        -jag skiter fullständigt i vem som var först, vem som har finast finish osv, osv, det enda dom BÅDA går ut med är att med deras kit så kastar du ohemult mycket längre, och den ENDA avsikten vi har är att redovisa hur mycket längre (eller kortare) vi kastade, samt under vilka former, samt att vi har haft en helt neutral ambition att göra så gott vi kan, laxarna i Bodforsen står ALLTID ettt par meter längre ut än vad vi kastar
        vi kommer också försöka se vilka skillnader enskilda delar kan ha på kastresultatet kan ha

Kommentera

Ser fram emot resultatet synd att ni bor så långt bort, hade varit kul att vara med. Var ligger du ute och jobbar?

Kommentera

varför är alla så förbaskat stingsliga när man ens nuddar vid Helige Graal. Så du menar alltså att ABU kopierade sin egen ambassadeur..för det är väl det då man kan se på utsidan av en UT rulle, om du har någorlunda koll så vet du nog att det ingår lite mer än en sweizcherost till spole.

Eftersom alla snackar så vitt o brett om hur jävla långt man kastar med en trimmad rulle så kanske vi trots allt kan presentera en överaskning i någon form ändock.

Kommentera

Jag tycker det är lite upphaussat. Sån skillnad är det inte. Har dessutom varit med om att byta ut trasiga trimprylar mot originalgrejor när det varit skarpt läge. Man kan säga vad man vill, men man ersätter inte 50 års erfarenhet av rulltillverkning på nolltid.

Kommentera

Ursprungligen postat av coyote Visa inlägg
                varför är alla så förbaskat stingsliga när man ens nuddar vid Helige Graal. Så du menar alltså att ABU kopierade sin egen ambassadeur..för det är väl det då man kan se på utsidan av en UT rulle, om du har någorlunda koll så vet du nog att det ingår lite mer än en sweizcherost till spole.

Eftersom alla snackar så vitt o brett om hur jävla långt man kastar med en trimmad rulle så kanske vi trots allt kan presentera en överaskning i någon form ändock.
                Inget stingsligt. Kopior och kopior, trim är ingen kopia av något, det är en vidareutveckling av något som är bra, en del lyckas bättre än andra, det är inte bara att stoppa i en lättare spole, lager och annat skall harmoniera med din kaststil och ditt spö. Den bästa rullen jag har till mitt kustfiske där jag kastar 60-120 gr har ingen lättad spole, men jag har lyckats att harmoniera spollager, lagrad linspridare, lagrad drivning till denna med avvägda centrifugalvikter på en hemmalödd 4 stifts kopplingsbricka. Den rullen passar bra till min stil i tungsegmentet. UT har väl avvägda grejjer till vad du skall använda rullen till. Därför finns det lite olika kit att välja på, inte bara lättad spole med keramhybrider. Och som jag sa tidigare skall det bli intressant att se ert resultat och ert upplägg med testerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Jag tycker det är lite upphaussat. Sån skillnad är det inte. Har dessutom varit med om att byta ut trasiga trimprylar mot originalgrejor när det varit skarpt läge. Man kan säga vad man vill, men man ersätter inte 50 års erfarenhet av rulltillverkning på nolltid.
                  KG? Det som rasat har det med lispridaren att göra?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                    KG? Det som rasat har det med lispridaren att göra?
                    Ja. det har det absolut.

Kommentera

Kullagrad evighetsskruv?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 230 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S