Ursprungligen postat av Sarano
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rengöra kullager
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inläggJag har både ABUs orginal och andra nya, men jag tänkte exprimentera med dom gamla ABU-lagren.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inläggJag har både ABUs orginal och andra nya, men jag tänkte exprimentera med dom gamla ABU-lagren.Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggJag måste säga att efter ett par rengöringar i aceton följt av TGs rocket oil, så sköter sig även Abuś lager sig rätt ok.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inläggJag skulle inte våga mig på att skruva sönder en haspel som jag använder, det är nog bra att skruva på en gammal rulle till att börja med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sarano Visa inläggAh. inte det att jag har tummen i näven har haft isär ett antal rullar denna med funkar lika bra som första. Hade inte vågat utan sprängskiss dock. Men att lösa upp fett på kullager som inte går att öppna är ju ingen höjdare. Allt grus/skit som man fått in kommer inte alltid ut och har man inte haft problem innan kommer man nog att få det, när skitet trillar ner på kulorna. Men kan man ta isär dom så är det ju lungt. (Är vad jag tycker)
Vet någon vilka verktyg som jag borde ha för att plocka sönder kullager?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inläggÅ andra sidan så om skiten kan komma in kan den komma ut.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inläggJag hade tänkt att försöka mig på att plocka isär mina kullager, det blir säkert lättare att göra rent. Å andra sidan så om skiten kan komma in kan den komma ut.
Vet någon vilka verktyg som jag borde ha för att plocka sönder kullager?
Kommentera
-
Hej,
kan man enkelt avgöra om ett kullager är ok eller något defekt? Frågan poppade upp när jag nyligen gjorde rent två par ABU originallager plus ett par keramhybrider.
Om man tester dem osmorda efter tvättning lite snabbt på en blyertspenna snurrar origanallagren mycket längre än keramhybriderna. Keramhybriderna (speciellt ett av lagren) "rasslar" dessutom betydligt mer.
Är det normalt? Går det att säga någonting överhuvudtaget från ett sånt enkelt test?
Med en droppe olja i lagren är skillnaderna betydligt mindre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av broca Visa inläggHej,
kan man enkelt avgöra om ett kullager är ok eller något defekt? Frågan poppade upp när jag nyligen gjorde rent två par ABU originallager plus ett par keramhybrider.
Om man tester dem osmorda efter tvättning lite snabbt på en blyertspenna snurrar origanallagren mycket längre än keramhybriderna. Keramhybriderna (speciellt ett av lagren) "rasslar" dessutom betydligt mer.
Är det normalt? Går det att säga någonting överhuvudtaget från ett sånt enkelt test?
Med en droppe olja i lagren är skillnaderna betydligt mindre.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 591 visningar
0 gillar