Abu 6501 Ambassadeur CS Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu 6501 Ambassadeur CS Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu 6501 Ambassadeur CS Pro Rocket

Hej Hej!

Har precis blivit en lycklig ägare av en Abu 6501 CS Pro Rocket, skulle helst velat haft 5501 men de var slutsåld.
    Köpte den på Olssonfiske.se där de har rea på dessa rullar nu för endast 895:- riktigt najs pris.

Men nu undrar jag har man ska smörja dom, framågr inte så tydligt men antar att det är bra att smörja den innan man ger sig ut med den.
    Jag vill helst inte skruva upp den eller något för att jag är rädd att jag inte får upp den igen, så hur bör man göra då?

Tacksam för svar, första gången jag köpt en ambassadeur efter att ha provat en kompis.

Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Jag har faktiskt varit inne på den sidan och kollat men jag tycker inte den beskriver min fråga riktigt och skrev därför en ny fråga.
      Jag vill ju inte skura i den utan udnrar bara om det går att smörja den utan att skruva isär den det första jag gör, hämtade ut den från posten idag och vill ha lite kul med den innan jag pillar.

Kommentera

Är rullen ny är det bara att åka ut och fiska. Underhåll kan du göra efter ett några turer.

Kommentera

okej, tack för det svaret .

Trodde man var tvungen att smröja o så innan. Men kanske kan bli en tur ikväll redan då..
          Måste bara få på lina först

Kommentera

Man ska väl inte behöva göra service på en ny produkt den ska väl vara färdig out from the box. Om man inte lägger på bling bling på den. Trevligt val du har gjort.
            Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av bj_orn Visa inlägg
              Man ska väl inte behöva göra service på en ny produkt den ska väl vara färdig out from the box. Om man inte lägger på bling bling på den. Trevligt val du har gjort.
              Inte vet jag om såna här prylar, man kan inte vara nog försiktig

Kommentera

Faktum är, att så som en Ambassadeur slängs ihop idag är det verkligen ingen dum idé att slå isär den och montera ihop den med riktiga smörjmedel.

Ihopsättningen på fabrik när det gäller rätt pryl på rätt plats är rätt OK, men smörjmedlen appliceras enligt prncipen "släng in en klick och hoppas den landar rätt". Och smörjorna är valda med hänsyn till kostnaden och med tanke på montörens väl och ve (montören skall kunna ha händerna i smeten 8 timmar om dagen ett helt arbetslivutan att ta någon skada). Rullen får klara sig. Och på frågan om varför de inte använder bättre smörja och lägger tid på att smörjan verkligen hamnar på rätt ställe, kan jag bara citera en känd fabrikschef; "vi är här för att sälja nya rullar, och vi skall tjäna pengar på varje rulle".
                www.utreel.com

Kommentera

Jo jag förstår de. Så är det väl med det mesta.. Tack ändå för svaret..
                  Men väljer att köra på den här ett tag nu i alla fall och sen lämnar jag in den till någon vettig för att få den genomgången.

Kommentera

Finns ingen lämpligare än UT Frågan är bara till vilken nivå du vill ta rullen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 651 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46