Finns det nåt värde i denna rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det nåt värde i denna rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finns det nåt värde i denna rulle

hejsan

jag har fåt en ambassadeur 6000 av min morfar den är aldrig använd har aldrig suttit lina på den under spöfästet finns ett nummer 080902
    läder väska som nytt ja allt är i nyskick då undrar jag om det finns nåt samlar värde i den.

mvh frank
    Bifogade filer

Skicket på rullen och tillbehören gör att det är samlarvärde i den. Inte skyhögt men rimligen bör du kunna köpa 2 dagsfärska Ambassadeur 6500 för vad du får för den du har fått.

Din rulle kommer aldrig bli svindyr på samlar marknaden. Det finns för många i liknande skick spridda över världen. Däremot har du bara en morfar. En dag är han ett namn på en sten. Då har du rullen som minne. Den kan du ta med dig var du far. Var rädd om den! Det är en fin gåva du fått av din morfar!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag känner till några samlare som du kan, skicka ett Pm så kan jag ge dig namn och nummer

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
        Skicket på rullen och tillbehören gör att det är samlarvärde i den. Inte skyhögt men rimligen bör du kunna köpa 2 dagsfärska Ambassadeur 6500 för vad du får för den du har fått.

Din rulle kommer aldrig bli svindyr på samlar marknaden. Det finns för många i liknande skick spridda över världen. Däremot har du bara en morfar. En dag är han ett namn på en sten. Då har du rullen som minne. Den kan du ta med dig var du far. Var rädd om den! Det är en fin gåva du fått av din morfar!

Mkt bra sagt!
        sigpic

Kommentera

Sälj den verkligen inte... Som flera säger du har bara en morfar, var rädd om hans gåva till dig.
          Den här rullen kommer du att minnas när du blir äldre. Du fick den inte för att sälja den...(min personliga åsikt)

Kommentera

Som ovanstående talar, håller helt med dessa. Rullen kommer aldrig bli lika värdefull pengamässigt som minnesmässigt!

Ha den som dekoration och lägg den i barskåpet eller på bokhyllan och förvara den där!
            Vad är höjden av manlig förnedring?

Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
            - och upptäcker att han har brutit näsan!

Kommentera

Håller med jag också...!!! Har själv fått en gammal rulle av farsan och den tänker jag aldrig göra mig av med......Ett minne för livet....Så var rädd om den, använd den om du vill eller låt den ligga framme i hyllan så du kan titta på den .....

Kommentera

Nu skrev han ju aldrig att han skulle sälja den, utan undrade bara om det var något samlarvärde i den. Kanske han vill behålla den, men bara vill veta ifall den är av samlarvärde?

Kommentera

Ursprungligen postat av frankie13 Visa inlägg
                  hejsan

jag har fåt en ambassadeur 6000 av min morfar den är aldrig använd har aldrig suttit lina på den under spöfästet finns ett nummer 080902
                  läder väska som nytt ja allt är i nyskick då undrar jag om det finns nåt samlar värde i den.

mvh frank
                  Hej Frankie 13; Bättre multirulle finns inte! Använd din röda ABU Ambassadeur 6000 vid framtida fisketurer. Det är just det din morfar vill att du ska göra! Mina gamla Ambassadeur 6000-rullar från 1961 och 1963 är vänner för livet. De har varit med om att fånga storlaxar i Altaelva, Gaula, Namsen och Orkla. De har fångat havsöring och lax i Pukaviken och Mörrumsån, monstergäddor i Furusund och Trosaskärgården runt Askö, Fifång och Mörkö plus några riktiga skrytgäddor i Mälaren. Låt din röda Ambassadeur 6000 bli din bästa fiskekompis.
                  Save the Big Ones for me!
                  Old Firehand

Kommentera

Mmmmm!!! Sälj den till mig för inga pengar alls

Behåll denna vackra rulle och ta ut den på en fisketur då och då - Då blir den glad Men var rädd om den, morfars gamla fina rulle.

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 353 visningar
                    18 gillar