Vilken ambassadeur till jerk+laxfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken ambassadeur till jerk+laxfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken ambassadeur till jerk+laxfiske?

Hej, jag har lite funderingar om vad jag ska välja för ambassadeur! Jag kommer att använda den till både jerkfiske samt laxfiske från land och trolling i norrbottens älvarna.

Vilken rulle hade ni valt? jag ser att många jerkfiskare använder sig av 5600-modeller, men jag är rädd att det blir för litet till laxfisket?

Länka gärna hemsidor med bra priser på rullar också!

Tacksam för svar.

/Simon

En 5500 UT-Pikekitad till jerkandet, en 6500 eller 7000 till laxfisket, duger alldeles utmärkt att både trolla och fiska lax med.
    Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av simone Visa inlägg
      Hej, jag har lite funderingar om vad jag ska välja för ambassadeur! Jag kommer att använda den till både jerkfiske samt laxfiske från land och trolling i norrbottens älvarna.

Vilken rulle hade ni valt? jag ser att många jerkfiskare använder sig av 5600-modeller, men jag är rädd att det blir för litet till laxfisket?

Länka gärna hemsidor med bra priser på rullar också!

Tacksam för svar.

/Simon

Hallå för att svara på frågan så är en 5600 rulle för liten för älvfiske då du bör ha minst 200 meter 0;45 nylon på. Flätlina är oftast förbjudana i älvarna då den går av mot alla stenar.
      Så köp en 7000 C syncroo till älvfisket å fyll den med 0,45 Nylon sen bör du väll ha ett 11-12 fots spö till de. Sen har den ju Knarr till trollingfisket också.

Spöt är inte bara dubbelt så långt jämfört med Jerkfiske även rullen är nästan dubbelt så stor.
      6500 rulle tycker ja tycker är för liten för lax men för klumpig å bred för Jerkfiske.

Konsten med sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara citerat Bengt Öste.

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
      11 svar
      3 571 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg PrN-Sweden