Rocket fuel ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rocket fuel ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rocket fuel ???

    Hallå på er

    Var ute och köpte lite fiskeprylar idag och fick med mig bla rocket fuel red label. Såg sedan här på forumet att folk använder yellow label vid service av rulle, känns surt att behöva åka tillbaka för att byta, har googlat lite men det mesta är på engelska och det blir lite svåra termer för min del då jag ändå är ny på multirulle så jag undrar vad skillnaden är mellan yellow och red label, går det att använda red till komponenter som ska ha yellow eller blir det inget bra?

  • #2
    Skicka ett pm till UT på forumet. Han e Uberkunnig på detta ämne...!!

    MVH Richard
    http://team-akuten.blogspot.com/

    http://www.minhembio.com/poyboy/101566/

    Kommentera


    • #3
      Det ville da være bedre om UT svarede her, hvor vi andre også kunne få glæde af det
      //Claus Rix

      "If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

      Kommentera


      • #4
        Red label är något tjockare/trögare än yellow label, passar väl bäst till bussningar, men det funkar fint i kullager ändå. Kan rekommenderas om rullen är för nervös.
        Senast ändrad av Wreckbender; 2008-04-13, 00:10.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

        Kommentera


        • #5
          Har hört det är bra mot nervös rulle tidigare men vad menas med att den är nervös egentligen ?

          Kommentera


          • #6
            Lätt för övervarv, man måste passa med tummen hela tiden. Det ultimata är ju att bromsen är så kalibrerad att man inte behöver dra åt mekbromsen eller bromsa med tummen, man kan laborera med olika vikter och antal på centrifugalvikterna och så kan man testa olika viskositet på oljan för att få det optimala. Sen hänger det på kastteknik också hur lätt man får övervarv, alla kastar ju inte lika.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

            Kommentera


            • #7
              Wreckis har alldeles rätt.

              Mina rekommendationer är att använda Yellow Label i kullager i rullar upp till motsvarande Amb 6000storlek, och större surfcasterns och tubflugerullar om vikterna överstiger 80 - 120gram.
              Rocket Fuel Red Label lämpar sig väl för smörjning av bussningar även i mindre rullar, och kullager (spolaxellager) i tyngre rullar, havsfiskerullar och när maximalt korrosionskydd är ett krav.
              www.utreel.com

              Kommentera


              • #8
                Ok då tackar jag för alla svar, blir till att köpa en tub yellow också.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 504 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                217 svar
                30 079 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg MathiasJK  
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 541 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                537 svar
                90 097 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Kimmen
                av Kimmen
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 574 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X