Ambassadeur Pro Max - Någon som testat denna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Pro Max - Någon som testat denna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Oj, Revo info texten har visst hamnat även på dessa modeller..

Ber om ursäkt för detta. Dessa modeller är givetvis mycket enklare och tål inte samma tuffa tag som Revo modellerna gör.

Revo inshore och uppåt är de enda jag personligen vill rekommendera till lite mer krävande slitsamt fiske som jerkbaitfiske (har själv en inshore till jerkbait.) De andra modellerna passar dock utmärkt till vertikaljigg, lättare spinnfiske osv.
    Senast ändrad av mascot; 2008-07-10, 20:09.
    Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg

Revo inshore och uppåt är de enda jag personligen vill rekommendera till lite mer krävande slitsamt fiske som jerkbaitfiske (har själv en inshore till jerkbait.) De andra modellerna passar dock utmärkt till vertikaljigg, lättare spinnfiske osv.
      Revon, oavsett modell överlever inte länge i seriösa jerksammanhang, om det nu inte är lättjerk efter abborre och smågäddor med beten under 40g. ABU kan skriva vad de vill i sin marknadsföring och kalla Inshorevarianten för "superförstärkt" och alla handlare kan skrika sig hesa, men var den är förstärkt är fortfarande en öppen fråga för ramverket är detsamma som i vanliga Revon och det är en av de delar som brister efter upprepad tung belastning. Kullagren är av samma typ i alla modeller och de sitter utsatt till vilket gör att rullen måste tas isär och smörjas efter salt- och bräckvattens fiske, annars rostar lagren. Och den vanliga Revons centerhängda spole smäller av i navet om man pressar på för hårt.

Men rätt ur kartongen, visst kastar de hyggligt även med flätlina.
      www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
        Revon, oavsett modell överlever inte länge i seriösa jerksammanhang, om det nu inte är lättjerk efter abborre och smågäddor med beten under 40g. ABU kan skriva vad de vill i sin marknadsföring och kalla Inshorevarianten för "superförstärkt" och alla handlare kan skrika sig hesa, men var den är förstärkt är fortfarande en öppen fråga för ramverket är detsamma som i vanliga Revon och det är en av de delar som brister efter upprepad tung belastning. Kullagren är av samma typ i alla modeller och de sitter utsatt till vilket gör att rullen måste tas isär och smörjas efter salt- och bräckvattens fiske, annars rostar lagren. Och den vanliga Revons centerhängda spole smäller av i navet om man pressar på för hårt.

Men rätt ur kartongen, visst kastar de hyggligt även med flätlina.
        Nu tycker jag att du får GE dig och lyssna på föregående talare (mascot) han vet vad han talar om Revon är en kraftig rulle som säkert kan användas till tungt, tungt havsfiske.
        Du med din ringa erfarenhet av rullar borde inte ge dig in på diskussioner du inte behärskar, utan låt oss experter svara
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

amb5000:e du nu full igen......

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
            Nu tycker jag att du får GE dig och lyssna på föregående talare (mascot) han vet vad han talar om Revon är en kraftig rulle som säkert kan användas till tungt, tungt havsfiske.
            Du med din ringa erfarenhet av rullar borde inte ge dig in på diskussioner du inte behärskar, utan låt oss experter svara
            He he, ja har du fått en flaska av en kund igen
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

amb5000:följ me wreck ner ti skåne så ska du få se på riktigt fiske om du nu vågar o skita ner dina nya rullar......

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                He he, ja har du fått en flaska av en kund igen
                Tyvärr inte:-( Men på måndag går man på semester o då jävlar!!! Fuller hela tiden hoppas jag
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag ger upp!
                  www.utreel.com

Kommentera

har en sådan som test rulle och den är bra som den tycker jag

Kommentera

Pro Max?
                      Jag har ju ett sånt spö som är helt grymt på nio fot, typ.
                      NAMnet förpliktigar i alla fall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 651 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden