Calcutta DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Calcutta DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Calcutta DC

Hej!!!
    Tänkte få lite info av er som har calcutta dc rullar, om den är värld priset bla.
    Har en 200 te gt och en 300 te samt en Daiwa millionaire cv-z.
    Är väldigt nöjd med dessa men är lite sugen på en DC. Kan kastlängder ev. bli längre med en sådan? Och hur pass tåligt är det diditala i den? För dom pengarna vill man ju inte bli besviken. Tacksam för svar av er med erfarenhet.

//Henrik

Garanterat en kanonrulle men åt helvete för dyr..som vi säger i Småland!
    Tror inte den är värd pengarna om du har en TE redan,

Kommentera

Ursprungligen postat av Big Pike Visa inlägg
      Hej!!!
      Tänkte få lite info av er som har calcutta dc rullar, om den är värld priset bla.
      Har en 200 te gt och en 300 te samt en Daiwa millionaire cv-z.
      Är väldigt nöjd med dessa men är lite sugen på en DC. Kan kastlängder ev. bli längre med en sådan? Och hur pass tåligt är det diditala i den? För dom pengarna vill man ju inte bli besviken. Tacksam för svar av er med erfarenhet.

//Henrik
      Tja Big Pike!!!

Du har redan superrullar som Hippo säger, skillnaden mellan en 200/250 DC och en 200 te gt/300 TE är försvinnande liten under själva fisket. Visst DC'n är en grym rulle men 7000 spänn är åt h-te för mycket pengar.

Har själv en 250 DC (köpt i US of A) och 2 st 400 TE fiskar mer med TE'na än DC'n. Har använt min DC till både vanligt spinn och jb och kan inte säga att den är så mycket värre än TE modellen.

Tror den skulle få ut sin hela potential under blåsigt kustfiske efter havsöring eller liknande då man behöver dänga relativt lätta beten långt i hård motvind.

mvh D...

Kommentera

Behåll din GT till kusten istället Big Pike... Digitiala hjälpmedel är för att kunna kasta? Jag har ett par Abumatic du kan få billigt
        www.pikewallis.se

Kommentera

Jag har en DC och tycker den är kanon, inget strul alls.

kastlängden beror på om linspridaren är ställd i mitten eller inte, då dc´n inte har synkad linspridare.

I övrigt tycker jag det är överlägset med digitalbroms, då jag aldrig har fått ett "POR" (professional overun).

men instämmer med alla andra om att priset är för mycket att lägga. jag hade turen att få tag i min billigt. men får du tag i den för runt 3000-4000 kronor tycker jag definitivt att du ska köpa den.

// Patrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
            Tja Big Pike!!!

Du har redan superrullar som Hippo säger, skillnaden mellan en 200/250 DC och en 200 te gt/300 TE är försvinnande liten under själva fisket. Visst DC'n är en grym rulle men 7000 spänn är åt h-te för mycket pengar.

Har själv en 250 DC (köpt i US of A) och 2 st 400 TE fiskar mer med TE'na än DC'n. Har använt min DC till både vanligt spinn och jb och kan inte säga att den är så mycket värre än TE modellen.

Tror den skulle få ut sin hela potential under blåsigt kustfiske efter havsöring eller liknande då man behöver dänga relativt lätta beten långt i hård motvind.

mvh D...
            Är fullt medveten om att rullarna jag har är bra, särskilt 200 te gt, den är lagrad lika som en dc med 10 lager men inte samma broms och inte det digitala så kast längderna blir nog detsamma tror jag. Kanske i mkt vind vid kusten kan det märkas på längderna. Men frågan är och var om Dc rullens egenskaper är värda priset och hur hållbarheten är. Har aldrig testat en sådan.

Kommentera

Ingen som kan komma med mera fakta????
              Hissa eller dissa....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 591 visningar