Vilken rulle ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken rulle ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmm, har verkligen för mig att jag sett den för under tusingen på nätet. Här i Bollnäs kostar den 800 kronor just nu, men de har inte online-shop. Jag ska kika runt lite på olika sidor och se om jag hittar den. Kommer med edit. Det kan ju också vara så att den kosta under 1000 på någon rea, och nu har de höjt igen, men som sagt kommer med edit när jag kikat.

Edit: jag hittade inte för under tusingen. det kanske var på rea. Däremot tycker jag att du ska köpa den på www.attitudebaits.com Det är en sida du kan lite på. Du har oftast paketet i brevlådan dagen efter beställningen, och om den skulle krångla så har Ab bra service. Kan vara värt 200 kronor extra jämfört med någon totalt okänd webshop. Hoppas du blir nöjd med rullen. skitfiske
    Senast ändrad av _Baste_; 2007-12-08, 14:35.
    Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Jo, JB rules, det råder det väl ingen tvivel om. Men nu var det en fattig student som skrev så jag tyckte det kunde passa att visa på några billiga alternativ.

Olssons fiske levererar kankse inte dagen efter, men det har funkat kanionbra för mig i a f. Snajk har ju vrakpriser på några av sina rullar och har aldrig krånglat när jag handlat där. Så för mig är de inte okända webshoppar.

CUålfolks

Uttern_
      Den gamle och navet
      (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Bollnäs Rules!

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
        Hmm, har verkligen för mig att jag sett den för under tusingen på nätet. Här i Bollnäs kostar den 800 kronor just nu, men de har inte online-shop. Jag ska kika runt lite på olika sidor och se om jag hittar den. Kommer med edit. Det kan ju också vara så att den kosta under 1000 på någon rea, och nu har de höjt igen, men som sagt kommer med edit när jag kikat.

Edit: jag hittade inte för under tusingen. det kanske var på rea. Däremot tycker jag att du ska köpa den på www.attitudebaits.com Det är en sida du kan lite på. Du har oftast paketet i brevlådan dagen efter beställningen, och om den skulle krångla så har Ab bra service. Kan vara värt 200 kronor extra jämfört med någon totalt okänd webshop. Hoppas du blir nöjd med rullen. skitfiske

Jag är ju Bollnäsbo! får skicka kompisen till fiskecentrum(?) och tjacka den åt mig! Så får jag ta å hämta den vid juletid när man ska till päronen! Var du möjligtvis med på trollingtävlingen pikehunters arangerade på woxsjön i våras?
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
          Har letat runt lite för trådar. Men inte hittat något specifikt svar för min fråga.

Jag är på jakt efter en jerkbait-rulle och har problem för att välja vilken jag ska köpa.

Krav: vänstervevad, bra kvalitet och prisvärd.

Rullen får kosta upp till dryga 2 lakan. Men är den billigare är det ett plus. Har sett bl a att Attitudebaits säljer C4an för en tusenlapp. Vilket låter prisvärt. Har sökt runt på forumet och läst både ris och ros om den, och även JB-rullen som jag funderat på.

Har nu en hyfsat usel Banner606 som jag fick i ett set från fishit. Den håller ännu efter en säsong men linupplägningen är skev, har försökt att åtgärda problemet men jag är ingen rull-kirurg och de mesta tipsen på FS är gällande ABU's rullar så jag har tämligen gett upp hoppet på den rullen och siktar istället på att uppgradera.

Alla tips välkomna. Motivera gärna VARFÖR jag skulle satsa på den rullen DU föreslår.

Tack på förhand /Morta
          Vänta till i vår å köp Abu Inshore eller vad den nu heter det ska ju vara deras starkaste nånsin.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inlägg
            Jo, JB rules, det råder det väl ingen tvivel om. Men nu var det en fattig student som skrev så jag tyckte det kunde passa att visa på några billiga alternativ.

Olssons fiske levererar kankse inte dagen efter, men det har funkat kanionbra för mig i a f. Snajk har ju vrakpriser på några av sina rullar och har aldrig krånglat när jag handlat där. Så för mig är de inte okända webshoppar.

CUålfolks

Uttern_
            Menade inte att de var okända fiskeaffärer. Men ibland hittar man affärer som typ "Kalles fiske" med en hemsida som ser ut att vara från -97 eller så. Då skulle jag aldrig beställa, men de du nämnde är ju kända, så go for it
            Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
              Jag är ju Bollnäsbo! får skicka kompisen till fiskecentrum(?) och tjacka den åt mig! Så får jag ta å hämta den vid juletid när man ska till päronen! Var du möjligtvis med på trollingtävlingen pikehunters arangerade på woxsjön i våras?
              Yeah !! Bollnäs, idioternas stad Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att det var en trollingtävling på woxsjön faktist. Trollar ändå inte, utan jerkar mest. Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Vänta till i vår å köp Abu Inshore eller vad den nu heter det ska ju vara deras starkaste nånsin.
                Har precis fått min 6500 Inshore, verkar riktigt fin utan att ha testat den. Robust då den har ståldrev, dubbel backspärr osv. Nya spolkonfiggen är väl än så länge oprövad men den snurrar fint. Gillar att dubbelveven är förlängd med någon centimeter..grymt skön

Kommentera

Calcutta 201B, Har 2 st och båbe jag och min son har fiskat mkt med dom och absolut inga problem. En kanon rulle tycker jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 655 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46