Ambassadeur Revo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Vart har egentligen ABU marknadsfört rullen som en jerkrulle? Till mig i butiken har de tvärtom sagt att den inte är optimla som JBrulle, utan att det kommer en till våren (08) som är mer lämpad. Detta sa dom till mig redan i våras. Och nu vet jag ju hur rullarna ser ut osv eftersom inköp till 08 osv redan är klart.

    Men som sagt, vart har de sagt att de är en JBrulle? För mig är det en rulle till lätt spinnfiske. Jag förmodar att du kan kasta rätt långt med den också.

    Kommentera


    • #32
      ABU hade en massa reklam-kampanjer i fisketidningarna med rubriken: URSTARK JERKBAITRULLE. Det verkar som de hade lite fel
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
        ABU hade en massa reklam-kampanjer i fisketidningarna med rubriken: URSTARK JERKBAITRULLE. Det verkar som de hade lite fel
        Ok måste missat dom :P

        Kommentera


        • #34
          tror det stod i napp & nytt också men är inte säker... har i alla fall sett det nånstans

          Kommentera


          • #35
            ...med mördande reklam kan man sälja precis vad som helst, antar att ABU hypade den pga att det finns en rådande trend i Sverige att en JB rulle ska vara i LP-format. Tittar man på rullen live, så ser man förmodligen att den är underdimensionerad. Lixom inte gjord för 033 flätlina, 100+ beten osv.. Ungefär som att köpa en Nissan Micra som familjebil och sedan besviket hänvisa till att säljaren/tillverkaren hävdade att den var utmärkt. Har nog skrivit det här innan vid något tillfälle, men kolla på ett Amerikanskt Musky/Pike-forum o läs vad som skrivs om rullar, ingen nämner Revo, Curado osv osv bara 5000, 6000, 7000 o motsvarigheter från andra tillverkare.

            Kommentera


            • #36
              En polare till mig köpte ut en Revo SX till mig i början på året. Efter ett par månader började den låta/kännas som en kaffekvarn. Snackade med min polare som sa att spollagren i originalrullen inte var 110% rostfria. Ficka nya och sedan dess har rullen funkat som en klocka. Antar att det är svårt att göra en rulle som funkar för allt och samtidigt är konkurrenskraftig map pris.

              Kommentera


              • #37
                sen man fick inshoren i handen tvivlar man ju på att den kommer hålla som jerkrulle. Tveksamt. Känns sjukt nice på alla sätt, men den är pytteliten och jag vet inte, känns inte som en rulle för stora JB. Typ till lättjerk och ytfiske är den nog riktigt klockren, men man skall nog inte stå o dänga stora beten med den.

                Kommentera


                • #38
                  Jag har advänt revo s i ca 50 timmar (i östersjön så lite salt).
                  Kört beten runt 70 gram och den har funkat bra.
                  Den har en grymmt skön känsla och jag rekomenderar den starkt.
                  Den finns hos Olssonsfiske.se för 1099:-.
                  Jag fick på ca 110 m PP 0.28

                  Kommentera


                  • #39
                    jag har precis fått in en revo inshore, den ska tydligen vara starkare än dom första modellerna :S
                    Pissar hästen när han vill?

                    I'm the

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 504 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    217 svar
                    30 079 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    537 svar
                    90 097 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Kimmen
                    av Kimmen
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 574 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X