Ursprungligen postat av UT
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Knastrande ambassadeur c4 5601!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggAlla mina jerk/spinn rullar låter som ett jävla grustag
Är de något fel på dom då ?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggNej då det är bara backsvalorna som häckar där.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggInförskaffade precis en likadan, en C4 från 2006 och fick byta ett spolaxellager. Mailade ABU som utan tjafs skickade mig ett nytt, det är service, nu är frågan bara hur lång tid det tar innan nästa trasar ihop
MVH//Richard
Kommentera
-
Kan jag använda dessa kullager eller är det helt fel? Vill ha bra kvalitet!!
Se länk:
MVH//Richard
Kommentera
-
Smörja e ju viktigt!!
Men var ska man smörja i rullen, dvs var ska du ha olja respektive rullfett?
Vill ju inte kladda ned rullen alltförmycket..
Richard
Kommentera
-
Det keramiska lagret som du länkade till fungerar alldeles ypperligt, lägg en droppe rocket oil i kanten på lagret och snurra in den. Sen kastar du garanterat längre än förut. Skall tilläggas att jag har tre rullar själv med såna lager i och dom kastar riktigt bra.Fish On!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av poyboy Visa inläggKan jag använda dessa kullager eller är det helt fel? Vill ha bra kvalitet!!
Se länk:
MVH//Richard
Förutom länken ovan finns det fler riktigt prisvärda keramhybrider som säljs på nätet; exvis VXB, Boca och Mikes Reel Repair, och alla har det gemensamt att de förbättrar en standardrulle väsentligt, men för att rullen skall fungera bra kräver de ett mycket frekvent underhåll iform av rengöring och smörjning, och smörjning skall då ske med en tunn olja.
I fallet oljor blandar många ihop ABUs Rocket Oil med TG's Rocket Fuel Yellow Label och en känd skröna är att det är samma sak (jag har själv varit med att sprida den :P). Det skall ha varit så, eller i alla fall påväg dit, en gång i tiden, men bolagen har inget med varann att göra längre. ABU's olja är en mycket tunn ordinär lolja med friktionssänkande tillsats, TG's oljor har optimerade viskositeter som inom arbetstemperatursområdet hos ett lager i en multirulle dämpar accelerationen de första fem varven för att undvika ryckbackslag, och sen blir oljan tunn som vatten utan att förgasas. Korrosionsskyddet är också överlägset. Men ABUs Rocket Oil är å andra sidan helt överlägsen den vanliga rulloljan som i sin tur är bättre än 5-56, WD40 mfl "rostlösare" som ofta används.
Det viktigaste är ändå att ta hand om prylarna och ge dem den kärlek och omvårdnad de förtjänar.
Kommentera
-
Ut Pike Performence
Löste problemet!!
Passade på att beställa ett pike performence kit från UT.
Tror att det löser det mesta med mina problem.
Ifortsättningen kan man fiska i motvind oxå!!
MVH//Richard
Kommentera
-
Ursprungligen postat av UT Visa inläggDe lagren som säljs där är tvivelsförutan bättre än originallagren och kommer att ge en prestandaökning. Lagren mäter in i ABEC specifikationen som det refereras till, men ABEC säger ingenting om kulornas kvalitet, designen av banorna, det radiella spelet, kulramens design mm. Dessa är dock helt avgörande för verklig prestanda, livslängd, krav på underhåll osv. Den ende jag stött på som tänkt igenom hela sin tillämning och designat egna lager är förutom underteknad TG Development i England. TGs lager är överlägsna i surfcastingsammanhang och vi har ett väletablerat samarbete.
Förutom länken ovan finns det fler riktigt prisvärda keramhybrider som säljs på nätet; exvis VXB, Boca och Mikes Reel Repair, och alla har det gemensamt att de förbättrar en standardrulle väsentligt, men för att rullen skall fungera bra kräver de ett mycket frekvent underhåll iform av rengöring och smörjning, och smörjning skall då ske med en tunn olja.
I fallet oljor blandar många ihop ABUs Rocket Oil med TG's Rocket Fuel Yellow Label och en känd skröna är att det är samma sak (jag har själv varit med att sprida den :P). Det skall ha varit så, eller i alla fall påväg dit, en gång i tiden, men bolagen har inget med varann att göra längre. ABU's olja är en mycket tunn mineralolja med friktionssänkande tillsats, TG's oljor har optimerade viskositeter som inom arbetstemperatursområdet hos ett lager i en multirulle dämpar accelerationen de första fem varven för att undvika ryckbackslag, och sen blir oljan tunn som vatten utan att förgasas. Korrosionsskyddet är också överlägset. Men ABUs Rocket Oil är å andra sidan överlägset bättre än den vanliga rulloljan som i sin tur är bättre än 5-56, WD40 mfl "rostlösare" som ofta används.
Det viktigaste är ändå att ta hand om prylarna och ge dem den kärlek och omvårdnad de förtjänar.Fish On!
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 635 visningar
0 gillar