Tips haspelrulle strl 4000, för havsöring och lax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips haspelrulle strl 4000, för havsöring och lax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips haspelrulle strl 4000, för havsöring och lax

Hej! Behöver köptips på haspelrulle strl 4000. Ska sitta på en 10-fotsspö så det behöver vara tyngd i den för att balansera. Ska klara saltvatten. Budget helst under 1000kr men kan gå över. Bonus om det går att få tag i extraspolar till rimligt pris (för ev nylonlina).

Tack!
    /Olof

Hittar du Shimano Miravel så är det en mkt bra rulle, tyckte jag såg den under Blackfriday för under 1000

Kommentera

Ursprungligen postat av ovlof Visa inlägg
      Hej! Behöver köptips på haspelrulle strl 4000. Ska sitta på en 10-fotsspö så det behöver vara tyngd i den för att balansera. Ska klara saltvatten. Budget helst under 1000kr men kan gå över. Bonus om det går att få tag i extraspolar till rimligt pris (för ev nylonlina).

Tack!
      /Olof
      Du kan få köpa en Penn Sargus ll 3000 av mig för billig peng som passar bra till hö. Penn är tyngre då det inte är plast utan metall kropp. Skicka pm om du är intresserad!

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg

Du kan få köpa en Penn Sargus ll 3000 av mig för billig peng som passar bra till hö. Penn är tyngre då det inte är plast utan metall kropp. Skicka pm om du är intresserad!
        Jag har skickat ett PM

Kommentera

Ett litet tips ang balansen på spöt.
          En tyngre rulle påverkar balansen minimalt däremot ökar den totalvikten på ekipaget. Balansen ligger där du har handen vid/på rullfoten. För att få nån effekt , balansförskjutning, så måste en adderad tyngd flyttas så långt bak som möjligt i från balanspunkten dvs spöhanden . Längst bak på bakhandtaget ger stor effekt med liten insats. Det finns en del förtyngda buttar att skruva på, om det inte funkar på ditt spö så får du ta ett pass i snickarboa.
          Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 611 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden