Hej
Söker all info jag kan inför stundande inköp av multirulle till abborre för primärt jerkbaits.
Skall paras ihop med ett Akakabuto jerk som jag kom över till ett bra pris.
Är det någon här som har erfarenhet av exempelvis:
*Daiwa Alphas SV TW 800
*Shimano Curado K MGL 70/71
..Eller kan tipsa om någon ännu bättre utan att skena iväg över 3500:- ?
Kör ni uteslutande XG-modeller med 80-85cm linintag eller kommer man bra undan med en HG 70-73cm linintag ?
Givetvis smutt med premiumsegmentet men vill se om man kan få något genuint vettigt för en lägre peng, eller måste man prompt pynta över 4000:- för att få en BRA rulle?
Kastar mest 7-12g grundgående men vill ha möjligheten att kunna slänga på något djupgående eller sporadiskt vikt upp mot 15g också men som sagt mest 7-12grammare.
Mvh
Söker all info jag kan inför stundande inköp av multirulle till abborre för primärt jerkbaits.
Skall paras ihop med ett Akakabuto jerk som jag kom över till ett bra pris.
Är det någon här som har erfarenhet av exempelvis:
*Daiwa Alphas SV TW 800
*Shimano Curado K MGL 70/71
..Eller kan tipsa om någon ännu bättre utan att skena iväg över 3500:- ?
Kör ni uteslutande XG-modeller med 80-85cm linintag eller kommer man bra undan med en HG 70-73cm linintag ?
Givetvis smutt med premiumsegmentet men vill se om man kan få något genuint vettigt för en lägre peng, eller måste man prompt pynta över 4000:- för att få en BRA rulle?
Kastar mest 7-12g grundgående men vill ha möjligheten att kunna slänga på något djupgående eller sporadiskt vikt upp mot 15g också men som sagt mest 7-12grammare.
Mvh
Kommentera