Haspelrulle till havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelrulle till havsöring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Finns också 3000-rullar med grund spole, t.ex Shimano Exsence A C3000 HG som jag upplever som kompaktare än alla de 2500-rullar jag har - dock en bit över budget här.

    Senast ändrad av holden; 2023-12-29, 23:50.

    Kommentera


    • #12
      Ytterligare skäl för mig att välja 2500 före 3000 är att jag föredrar en vevknopp med I-form före T-form, en smaksak.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
        Haft både stradic och Vanford. Vanford är hästlängder bättre tycker jag!
        Nyfiken, trodde Stradic FL och Vanford var samma rulle rent tekniskt utöver Ci4, dvs den senare är lättare men förra mer rigid. Vad gör då den senare hästlängder bättre till HÖ?
        Senast ändrad av anteman; 2023-12-30, 15:33.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

          Nyfiken m, trodde Stradic FL och Vanford var samma rulle rent tekniskt utöver Ci4, dvs den senare är lättare men förra mer rigid. Vad gör då den senare nhästlängder bättre till HÖ?
          Menar rulle över lag. Dock inte testat nya stradicen ! Men stradicen imponerade inte på mig när jag hade den så behöll då min fuego istället!

          Kommentera


          • #15
            Då är rulle inhandlat, och blev en Shimano Stradic 2500HG. Många fina rullar som det tipsas om men Stradicen verkar leverera det jag söker då detta set mest kommer agera som backup.

            Så tack för alla tips och råd, kul att denna sida fortfarande över upp ibland.

            Gott nytt år på er alla!

            Kommentera


            • #16
              Va , back-up? Disappointed........
              Peter b

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

                Menar rulle över lag. Dock inte testat nya stradicen ! Men stradicen imponerade inte på mig när jag hade den så behöll då min fuego istället!
                "Överlag" är svårgreppat men Ok. Jag gillar min Daiwa Prorex V LT 2500, som är både rimligt lätt, bra broms, mjuk, len invevning och fin linpåläggning, kanske var ngt sånt du menade...

                Till TS, här en Shimanojämförelse mellan Stradic FL och Vanford. Till abborre hade jag nog valt Vanford mellan de två, till HÖ möjligen FL (el FM) eller t ex Ballistic men det finns mycket att välja bland.



                Nyss ersatta dugliga modeller kan hittas till bra priser. Min rel billiga Prorex 2018 lämnar föga att önska, den bara funkar, gör inget väsen av sig, än iaf...


                Kommentera


                • #18
                  [QUOTE=Peter B;n2633183]Va , back-up? Disappointed........
                  Peter b[/QUOTE

                  Hahha ja tyvärr… Gillar mina multirullar för mycket för att lägga bort dem. Men omväxling förnöjer så får väl ta med flera kombos när man ska ut.

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag såg nu att du köpt en FL redan, det blir nog bra. Ibland när jag vandrar lite längre längs kusten så spänner jag fast ett riggat haspelkit på ryggan och greppar multikitet i näven. Blåser det mkt och är kallt så kan det bli tvärtom

                    Kommentera


                    • #20
                      Föredrar multi till allt annat fiske men inte riktigt kommit mig för att köra det på HÖ, huvudsakligen pga svårigheten att plocka ihop en bra kombo.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 546 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      217 svar
                      30 150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      278 svar
                      47 580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      536 svar
                      90 313 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Kimmen
                      av Kimmen
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 608 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X