Bra haspelrulle!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra haspelrulle!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra haspelrulle!!

Det var nog tio år sen jag köpte en haspelrulle sist så ha det väl kommit en del nya rullar, bra och dåliga antar jag. Jag vill ha tips på en bra och prisvärd haspelrulle till jiggfiske, kastar mest beten i strl 3-5" med upp till 20gr skallar. Vad kör ni med för rullar?

Köpte nyligen Daiwa Ballistic mq lt 2500. Funkar finfint till borre å gös.
    Har även en Shimano stradic ci4+ 2500 som varit med ett tag. Nöjd även med den.

Kommentera

Har bl a en Prorex 18 V LT 2500 som är lätt och funkar bra. I den lägre prisklassen är det många här som gillar bl a Daiwa Fuego LT.

Kommentera

Jag har två Daiwa Fuego 2500 till abborre och gös, kanonrullar för priset!

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
          Det var nog tio år sen jag köpte en haspelrulle sist så ha det väl kommit en del nya rullar, bra och dåliga antar jag. Jag vill ha tips på en bra och prisvärd haspelrulle till jiggfiske, kastar mest beten i strl 3-5" med upp till 20gr skallar. Vad kör ni med för rullar?
          Finns en hel del prisvärda rullar där ute, vad har du tänkt dig för prisbild?

Min generella tumregel:

<1000 kr

Daiwa Legalis LT, Daiwa Fuego LT (samma rulle inuti, den senare har tätning men kan vara lite besvärligare att serva med tiden)

<1500 kr

Shimano Ultegra

<2000 kr

Shimano Vanford, Shimano Stradic FL

Kommentera

Tack för era svar. Jag kommer att titta närmare på just Daiwarullar, hade en som junior som jag fiskade allt med och kommer ihåg att jag var väldigt nöjd med den rullen :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
              Tack för era svar. Jag kommer att titta närmare på just Daiwarullar, hade en som junior som jag fiskade allt med och kommer ihåg att jag var väldigt nöjd med den rullen :-)
              Daiwa reels are known for their quality and reliability, so it's no surprise that you were very satisfied with it. It's always nice to have a reliable piece of equipment that brings back good memories.
              time calculator

Kommentera

Bot att städa undan?

Kommentera

Kolla även på daiwa caldia 22:an i 2500 storlek, jag köpte en shimano vanford 2500 förra året och caldian i år, med facit i handen skulle jag hellre köpt 2 caldia.
                  men som alltid ut och känn dig för.

Kommentera

Ursprungligen postat av zaqqe Visa inlägg
                    Kolla även på daiwa caldia 22:an i 2500 storlek, jag köpte en shimano vanford 2500 förra året och caldian i år, med facit i handen skulle jag hellre köpt 2 caldia.
                    men som alltid ut och känn dig för.
                    Ngt äldre tråd som nog väcktes ovan av en bot. Med det sagt så är det ändå intressant att få veta på vilka grunder du föredrar Caldia och vad, hur du fiskar med rullen. Har en äldre Stradic Ci4 2500 och en mer ny Prorex V LT 2500 och båda är lika trevliga att fiska.
                    Kör dem till HÖ och abborre, dock ej finessfiske (alltså säg 2-10g) så har inget behov av en extra lättstartad rotor vilket är i ropet nu för tiden till det fisket, mina är lättstartade nog för mig.
                    Senast ändrad av anteman; 2024-10-02, 22:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46