Daiwa missljud sprillans ny - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa missljud sprillans ny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ska ut en sväng i morgon och prova kasta lite mer och prova ställa åt spolen lite mer. Brukar köra den ganska löst på mina andra rullar men kanske är något daiwan inte gillar ^^ Blir det ingen skillnad blir det att reklamera den. Och ja! Låter verkligen som en liten kulting.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Olivurt Visa inlägg
      Ska ut en sväng i morgon och prova kasta lite mer och prova ställa åt spolen lite mer. Brukar köra den ganska löst på mina andra rullar men kanske är något daiwan inte gillar ^^ Blir det ingen skillnad blir det att reklamera den. Och ja! Låter verkligen som en liten kulting.
      Jag har två multirullar från Daiwa, en Tatula 300 och en Prorex PE SV TW 100. På båda har jag spolen åtdragen så att glappet i sidled precis försvinner, aldrig några missljud.

      Min spontana tanke är att det skulle kunna vara "koppen" för magnetbromsen som sitter på spolen som tar i något när den slungas ut. Eftersom ljudet försvinner så abrupt istället för att minska med varvtalet på spolen så tänker jag att det kan vara så att den touchar något när den är fullt utskjuten för att sedan gå fritt så fort den går tillbaka när spolen saktat ned lite. Har du gjort ett gäng kast så borde det synas lite skav på den om det är så att den tar i något.

      Kommentera


      • #13
        Det lät faktiskt väldigt logiskt. Kollade hur ”koppen” såg ut och det var absolut inte minsta tillstymmelse till skråma på den än så länge iaf. Kolla även mot magnetsidan för att se ifall det var något som såg malplacerat ut och skulle kunna tänkas ta i men Icket.

        Kommentera


        • #14
          Min nya tatula 80 lät liknande på ungefär vart 5 kast. En drope olja på var sida av spolaxeln. Borta, kört typ 5 turer efter det utan problem.

          Kommentera


          • #15
            Samma på min tatula 80.
            löstes med lite lämplig olja.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
              Min nya tatula 80 lät liknande på ungefär vart 5 kast. En drope olja på var sida av spolaxeln. Borta, kört typ 5 turer efter det utan problem.
              Tack för info, har en ny Tatula 80 hemma.

              Trodde Daiwa hade fått ordning på smörjningen, köpte några Tatula 300 när dom kom och dom var perfekt smorda innan.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 506 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
              217 svar
              30 099 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              279 svar
              47 546 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              537 svar
              90 154 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Kimmen
              av Kimmen
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 580 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X