Äldre Shimano Calcutta Conquest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äldre Shimano Calcutta Conquest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äldre Shimano Calcutta Conquest

Jag är ett stort fan av Calcutta Conquest. Har dock endast använt modeller från 2014 och framåt. Nu är jag sjukt sugen på att klicka hem ett par äldre modeller, från 01. Typ storlek 50, 100 och 200. Ni som varit med ett tag och har erfarenhet av både äldre och nyare. Hur klassar ni de äldre i jämförelse? Det lilla jag förstått är att de äldre är högt aktade, men vad är det som gör detta? Byggkvalitet kan jag tänka mig, men rent prestandamässigt?

Gamla "riktiga" conquest är troligen världen mest välbyggda rulle. Prestandan i dem är riktiga bra. Kan bita ifrån ibland dock om du inte är erfaren med multirullar.
    Men lilla 50 ihop med avail spole är en fantastisk BFS rulle.
    Har du 50, 100 och 200 så klarar du typ allt fiske.

Det tråkiga är dock att vi är många som inte håller nya conquest högt alls så priserna på de gamla har stuckit iväg rejält.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Gamla "riktiga" conquest är troligen världen mest välbyggda rulle. Prestandan i dem är riktiga bra. Kan bita ifrån ibland dock om du inte är erfaren med multirullar.
      Men lilla 50 ihop med avail spole är en fantastisk BFS rulle.
      Har du 50, 100 och 200 så klarar du typ allt fiske.

Det tråkiga är dock att vi är många som inte håller nya conquest högt alls så priserna på de gamla har stuckit iväg rejält.
      Så du menar att en begagnad fräsch og conquest är bättre än den nya för samma peng? Äldre verkar ju ligga runt 5000kr om de är i bra skick.

Kommentera

Ja menar absolut att den förra varianten är en bättre rulle. Men 5000kr?? Antar att det är på ebay du kollar? Undvik ebay helt när det gäller begagnade rullar. Där har ocker säljarna tagit över helt.
        kan säga att min conquest 50 kostade ca 2600kr när jag köpte den ny från Japan när de fortfarande fanns kvar. Men tyvärr är de dyrare nu. Men 5000 låter mycket. Och gillar du nu de nya så ser jag ingen vits att krångla med de gamla. Är nog problem med vissa reservdelar dessutom.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Ja menar absolut att den förra varianten är en bättre rulle. Men 5000kr?? Antar att det är på ebay du kollar? Undvik ebay helt när det gäller begagnade rullar. Där har ocker säljarna tagit över helt.
          kan säga att min conquest 50 kostade ca 2600kr när jag köpte den ny från Japan när de fortfarande fanns kvar. Men tyvärr är de dyrare nu. Men 5000 låter mycket. Och gillar du nu de nya så ser jag ingen vits att krångla med de gamla. Är nog problem med vissa reservdelar dessutom.
          Tack! Ja det känns lite märkligt att lägga samma peng för en 20 år gammal rulle som vad en ny kostar. Men tänkte att är de bättre så är de ju =).

Kommentera

Har man inte testat en 20 år gammal rulle skulle jag tro att man kommer bli nöjd även med en helt ny rulle... :-)

Kommentera

E ju typ samma priser på Ambassadeur 1500 o 2500 på ebay :/ Ibland bra mycket högre än så.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 621 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46