BFT instinct x7 "kastknappen" går inte tillbaka upp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT instinct x7 "kastknappen" går inte tillbaka upp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT instinct x7 "kastknappen" går inte tillbaka upp

Halloj!

Va ute och kasta med min bft instinct x7 rulle och helt plötsligt gick inte kastknappen upp när jag vevade, gick och dra upp den manuellt eller om jag vevade två varv så klicka den i så jag kunde veva hem betet.

Någon som vart med om något liknande?
    Är det något kugg som brukar ge sig inne i rullen?

Kontakta din återförsäljare om du köpt rullen nyligen och har garanti kvar. Då kommer du få hjälp

Den långsiktiga lösningen är att du köper en annan rulle. Bft instict x7 är tyvärt bara en rebrandad kinarulle och kan aldrig mäta sig med t ex en shimano eller daiwa. Valfri Abu lågprofilare i rätt storlek kommer också briljera över instinct rullen.

Mitt förslag är t ex en shimano curado k i 300 storlek. Den kostar ett par hundralappar mer men är otroligt prisvärd och kommer hålla sig i många år med rätt skötsel. Men som sagt. Jag skulle säga att vilket annan rulle i gäddstorlek från ett lättillgängligt märke såsom daiwa, Abu eller shimano kommer göra dig långsiktigt nöjd.

Ber om ursäkt för brandtalet men jag retar mig oerhört på att den rullen marknadsförs som en pålitlig, stabil gäddrulle som många förstagångsköpare väljer när den i själva verket är skit.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
    11 svar
    3 683 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg PrN-Sweden  
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46