Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo beast 41 eller tranx 301 för gäddfiske
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Du kan ju alltid serva Revo Beasten och höra med Abu om de ser några skador på drevet.
Kommentera
-
Går ju som torde framgått inte att svara säkert på det. Du får chansa. De har båda för- och nackdelar och givet hur vi fiskar, vevar, hanterar bottennapp och misshandlar våra rullar inte minst bromsen eller med bristande underhåll eller förvaring så kommer utfallet bli olika.
Jag skulle välja den som känns skönast att greppa om den kastar bra och tillräckligt kontrollerat för mig. Smörig, len gång och ffa 12kg maxbroms hamnar längre, långt ner på min gäddrullar. Plocka ur dreven å jämför med fräscha bilder på drev kan vara ett sätt. Ser det fint, rakt, rätt ut? Metallspån? Om det känns som överkurs, lämna in för service.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggGår ju som torde framgått inte att svara säkert på det. Du får chansa. De har båda för- och nackdelar och givet hur vi fiskar, vevar, hanterar bottennapp och misshandlar våra rullar inte minst bromsen eller med bristande underhåll eller förvaring så kommer utfallet bli olika.
Jag skulle välja den som känns skönast att greppa om den kastar bra och tillräckligt kontrollerat för mig. Smörig, len gång och ffa 12kg maxbroms hamnar längre, långt ner på min gäddrullar. Plocka ur dreven å jämför med fräscha bilder på drev kan vara ett sätt. Ser det fint, rakt, rätt ut? Metallspån? Om det känns som överkurs, lämna in för service.
men med tranxen kan den hålla lika länge som beasten trots sina rost problem, om man förvarar den torrt och bra och inte maxar bromsen? Kommer inte heller röra salt vatten.
Måste bara tillägga att jag oftast fiskar beten mellan 40-100g
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggOm du vill kunna få tag i reservdelar till en rulle så ska du köpa en Abu.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggVilket gäddspö klarar av att man hänger på >10 kilo ute vid yttre spöringen? :-)
Eller vem drillar fisk med spöet pekandes rakt mot fisken?
Att lämna in en revo beast till ABU för service är nog det kloka valet enligt mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Du kan ju alltid serva Revo Beasten och höra med Abu om de ser några skador på drevet.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 621 visningar
0 gillar