Savagear rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear rullar

Nån som har koll på vad det är? Okuma? Dom säger ”in house tillverkat”, vet vad det betyder om vi snackar klockor å urverk men inte deras rullar. Skeptisk, inte intresserad av köp, mest nyfiken.

Jag skulle gissa att de görs i samma fabrik som DAM. Vilken fabrik det är har jag ingen aning om, har någon koll får de gärna säga det. Detta är dock positivt då Svedensen Sport brukar ge rätt trebvliga marginaler till sportfiskebutikerna, vilket i sin tur innebär lägre priser för oss konsumenter. Däremot lär byggkvalité vara i samma stuk som DAMs rullar, vilket enligt mig är hyfsat. Kullasgerna i Savage Gear ska vara bättre, vilket är bra då jag sett kullager från billigare DAM-rullar rosta ihop.

"In house" gissar jag beryder att den är byggd på någon av Svedensen Sports patenterade designer. Detta är positivt då dessa designer ofta är pålitliga och lättservade. Jag har inte hunnit skruva isär en sådan här rulle än, men om jag får chansen kanske jag gör det för att kolla. Jag hoppas de två dyrare modellerna erbjuder ett dubbel kullager-stött piniondrev, för då kan de tävla med annat i ungefär samma prisklass. Annars får nog rullarna nöja sig med att hamna bakom Okuma, Daiwa och Shimano.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
    11 svar
    3 633 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg PrN-Sweden  
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46