Hej. Just nu fiskar jag med med en Max Toro 51 (350 gram) tillsammans med mitt större gäddfiskespö ca 250 gram (vikt), -120g (betesvikt). Det känns bra för mig. Men när jag sätter på den rullen på mitt lättare gäddfiskespö ca 130 gram (vikt), 15-50 gram (betesvikt), så känns det inte bra alls. Rullen är för tung för spöt och det förstör hela känslan vid det lättare gäddfisket och till drag mellan 15-50 gram.
Så jag söker en ny multirulle, klassisk eller lågprofil till mitt lättare gäddfiskespö, som är lätt till vikten 150g-250g men som samtidigt är väldigt stark och är lämpad till gäddfiske. Söker alltså ingen abborrerulle som de flesta rullar är i den viktklassen. Men rullen får gärna vara en allroundrulle då jag gärna vill fiska lite abborre med tillsammans med några 15-20grams beten jag har till det. Men främst till gäddfisket.
Stark, lätt gäddrulle som även ska vara lämpad till abborrefisket.
Pris mellan 1000-2500 helst
Så jag söker en ny multirulle, klassisk eller lågprofil till mitt lättare gäddfiskespö, som är lätt till vikten 150g-250g men som samtidigt är väldigt stark och är lämpad till gäddfiske. Söker alltså ingen abborrerulle som de flesta rullar är i den viktklassen. Men rullen får gärna vara en allroundrulle då jag gärna vill fiska lite abborre med tillsammans med några 15-20grams beten jag har till det. Men främst till gäddfisket.
Stark, lätt gäddrulle som även ska vara lämpad till abborrefisket.
Pris mellan 1000-2500 helst
Kommentera