Hej
Då min Okuma alaris för 300kr föga förvånande just gav upp efter en säsong, samt jag blivit mer inbiten
och skaffat multikombo för gädd- och lättare fisket så tänkte jag även passa på att uppgradera Haspelkombon för Abborre(i första hand) också.
Har ett Westin W3 ultrastick 7-28 som rullen skall paras ihop med.
Är det möjligt att hitta en "vettig" 2000/2500 storlek rulle för under 1000lappen, eller åtminstone därikring?
Har spontant kikat på
*Daiwa ninja LT 2000 499:-
*Daiwa Prorex x LT 2000 695:-
*Daiwa Fuego LT 2000 999:-
Jag personligen ser ju ingen jätteskillnad på rullen för 499/695:- mot rullen för 999:- förutom vikten möjligtvis.
Så därför undrar jag om man får vettigt mycket rulle i någon av de två billigare eller om man BÖR lägga närmare 1000.
Lägger helst inte mer än så om inte skillnaden är SÅ enormt avgörande.
Även andra förslag mottages med öppna armar!
Tusen tack på förhand.
MVH
Då min Okuma alaris för 300kr föga förvånande just gav upp efter en säsong, samt jag blivit mer inbiten
och skaffat multikombo för gädd- och lättare fisket så tänkte jag även passa på att uppgradera Haspelkombon för Abborre(i första hand) också.
Har ett Westin W3 ultrastick 7-28 som rullen skall paras ihop med.
Är det möjligt att hitta en "vettig" 2000/2500 storlek rulle för under 1000lappen, eller åtminstone därikring?
Har spontant kikat på
*Daiwa ninja LT 2000 499:-
*Daiwa Prorex x LT 2000 695:-
*Daiwa Fuego LT 2000 999:-
Jag personligen ser ju ingen jätteskillnad på rullen för 499/695:- mot rullen för 999:- förutom vikten möjligtvis.
Så därför undrar jag om man får vettigt mycket rulle i någon av de två billigare eller om man BÖR lägga närmare 1000.
Lägger helst inte mer än så om inte skillnaden är SÅ enormt avgörande.
Även andra förslag mottages med öppna armar!
Tusen tack på förhand.
MVH
Kommentera