Vet nån vart man kan köpa spole till scout ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vet nån vart man kan köpa spole till scout ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vet nån vart man kan köpa spole till scout ?

Hallå !
    har en scout baitcaster lågprofil rulle. Skulle vilja köpa en till spole. Vet nån vart och om det går ?

Skriv till söders på Facebook. Får garanterat mer svar där.

Kommentera

Ja Söders borde veta men jag är tveksam till om importörer av re-brand/badgerullar har nån lagerhållning på spolar eller reservdelar. Slit å släng tror jag devisen är... rullen kanske kostar typ 200kr in å då bli det billigare att skifta rulle vid reklamation.

Helt oväsentligt, nja iaf OT, men en Certate LT rulle kostar ca 4000-4500 i Sverige och en extraspole löjliga 1200 i utlandet ex importkostnader... mer än vad jag betalade för en annan komplett rulle, en Prorex LT V... är det många nyktra som tror att Certatespolen är markant dyrare att tillverka än spolen till Prorex LT V?

Kanske går vi snart mot en tid där vi alltmer lämnar Shimano, Daiwa, Abu, de etablerade och väljer billigare kinaprylar (utan mellanhänder) som håller ett gäng år å sen köper vi nytt... ffa nu när reklamationer, service och underhåll gjorts svårare, dyrare, nästan udda hos en del av de etablerade?

Intressant strategi Daiwa förefaller köra med gällande vissa reservdelar iaf (de finns inte att köpa helt enkelt) fan trot' om det funkar väl i längden.

... och apropå "Mag-sealed"? Är det alls en "teknisk landvinning" eller enbart ett sätt att hålla rullen funktionell under garantitiden... sen... typ adios och manjana... eeh, va reservdelar?

Tänk att en del av oss trodde det skulle bli "ordning på torpet" när Daiwa öppnade eget i Skandinavien... :-) Det är lustigt vad man "får för sig" ibland!
      Senast ändrad av anteman; 2020-06-19, 08:56.

Kommentera

Vet någon vem som tillverkar scout rullen jag har ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 679 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden  
        Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46