Var många år sedan jag ens bläddrade i en Napp & Nytt senast måste jag erkänna, men dagens besök i lokala sportfiskebutiken när förövrigt en Revo haspel inhandlades så högg jag med ett ex av N & N 2020.
Vart mäkta förvånad hur pass dyra våra svenska klassiska runda Ambassadeur rullarna blivit!
Nu vet jag mycket väl att de sällan säljs av de större nätbutikerna för ABU’s rekommenderade ut-pris, men ändå ett rekommenderat pris är ändå rekommenderat pris.
Till exempel en ”vanlig” 5500 C3 som länge setts som en instegs Ambassadeur kostar nu 2699:- (efter lite snabb research på webben ligger den runt 1500:—1700:- men ändå ganska mycket pengar för en Basic rulle)
Wow säger jag!! Här har hänt något under de senaste åren?
Nästa exempel en 6500 CS Chrome Rocket går loss på 3699:-
Inte illa må jag säga!
Minns när man fick en C3a för 600-700 spänn och man kunde köpa 4 eller 6 st till ismetet för ännu bättre pris när man köpte i klump.
Ja, riktigt kul att Abu börjar flagga för våra svenskbyggda rund rullar.
Vart mäkta förvånad hur pass dyra våra svenska klassiska runda Ambassadeur rullarna blivit!
Nu vet jag mycket väl att de sällan säljs av de större nätbutikerna för ABU’s rekommenderade ut-pris, men ändå ett rekommenderat pris är ändå rekommenderat pris.
Till exempel en ”vanlig” 5500 C3 som länge setts som en instegs Ambassadeur kostar nu 2699:- (efter lite snabb research på webben ligger den runt 1500:—1700:- men ändå ganska mycket pengar för en Basic rulle)
Wow säger jag!! Här har hänt något under de senaste åren?
Nästa exempel en 6500 CS Chrome Rocket går loss på 3699:-
Inte illa må jag säga!
Minns när man fick en C3a för 600-700 spänn och man kunde köpa 4 eller 6 st till ismetet för ännu bättre pris när man köpte i klump.
Ja, riktigt kul att Abu börjar flagga för våra svenskbyggda rund rullar.
Kommentera