Ambassadeur Revo MGXtreme Gen1. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo MGXtreme Gen1.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av CampDavid Visa inlägg
    På Aburullar från svängsta står det prydligt ingraverat i rullen "Made in Sweden". Måhända är ABU marknadsföring inte lika stolta över sina korea/kina-tillverkade rullar?
    Det upprörde mig ett tag, alltså att de svenska modellerna hade "Made in Sweden" stansat i metallen medan de koreanska/kinesiska hade ursprunget skrivet på en etikett.
    En etikett utan särskilt bra klister, foliehatt på...

Favoriten är dock Torons text på vevgaveln: "Engineered in Sweden".
    Med tanke på de MYCKET kritiska röster kring "kinarullarna" jag personligen hört inifrån ABU går det ana en tillspetsad situation.

Kommentera

Eller Volvos "Made By Sweden"???
      /John

Kommentera

En form av självförnekelse.
        Samtidigt frågar jag mig, hade en Revo MGXtreme varit en bättre rulle om den tillverkats i Svängsta?
        Enbart för att den tillverkats i Svängsta?

Arbetade själv tidigare på metallindustri vilken sedemera flyttade produktionen till mer östliga nationer.
        Något år efter flytt hade andelen kvalitetsmässigt godtagbart material av totala produktionen minskat drastiskt jämfört med fabriken i Sverige. Det innebar dock inte per automatik att den färdiga produkten blev sämre, bara att det blev mer skrot.
        Kostnaderna minskade i vilket fall.

Kan istället tänka tur att Svängsta slipper producera rullar av tveksam kvalitet, eller åtminstone tveksam hållbarhet.

Kommentera

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
          Det upprörde mig ett tag, alltså att de svenska modellerna hade "Made in Sweden" stansat i metallen medan de koreanska/kinesiska hade ursprunget skrivet på en etikett.
          En etikett utan särskilt bra klister, foliehatt på...

Favoriten är dock Torons text på vevgaveln: "Engineered in Sweden".
          Med tanke på de MYCKET kritiska röster kring "kinarullarna" jag personligen hört inifrån ABU går det ana en tillspetsad situation.
          jag vet flera företag som flyttat hem igen från den nära östliga länderna. Läs Baltikum. Inte pga dålig kvalitet utan orsaken var kostnaderna.

Kina däremot innebär fortfarande en markant lägre kostnad. Men....Företaget jag själv arbetar på har en en mängd produkter från Kina. Vår produktchef har en rätt kul åsikt om kinesisk tillverkning: ” ingen konst att tillverka bra produkter i Kina, det svåra är att få dem att tillverka bra produkter över tid”.

vi har även massor av produkter från Europa o Usa. Kvalitetsproblem dyker även upp bland dessa men inte alls i samma utsträckning. Lusigt är dock att Volvo har högre kvalitet på den kinatillverkade modellerna än de europeiska.

"Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 627 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46