Ambassadeur 5501 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5501

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bakvänt även hos mig. Högerhänt. Vevar med höger. Håller höger tumme på spolen vid kast. Och kastar mest med höger. Flyttar således över spöt till vänsterhanden efter varje kast. Till detta så gör jag även en annan knasig rörelse när jag kastar med rullar med frikopplingsknapp. Börjar med att hålla fast spolen med vänster tumme medan jag frikopplar med höger tumme. Byter sedan tumme och hand som håller fast spolen medan jag flyttar över spöt till den andra handen. Kastar och sedan flyttas spöt igen.

inte undra på att jag har börjat föredra tumknapp.....

Jag har inga problem med att använda bägge händerna när jag skruvar eller spikar men att veva med vänster går bara inte. Jag har verkligen försökt. Fick ge upp en vänstervevad jerkrulle efter lång tids försök.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
      Bakvänt även hos mig. Högerhänt. Vevar med höger. Håller höger tumme på spolen vid kast. Och kastar mest med höger. Flyttar således över spöt till vänsterhanden efter varje kast.
      Den delen är väl inte ett dugg bakvänd, exakt så gör jag med när jag fiskar en högervevad rulle och så har väl högerhänta fiskar ambassadeurer sen urminnes tider (d v stills det kom vänstervevade). Jag gillar att växla mellan högervevat och vänstervevat vid fiske med multi, dock inte med haspel... där funkar endast vänstervevat konstigt nog.

Kommentera

Låter som att flera av er skulle spela med gitarren som Eric Gales....
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 628 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden