Satt i min godan ro och smörde min Ambassadeur 5000c från 1998. Lossade dom tre skruvarna på vevsidan och la nån droppe olja på spolaxeln och skruvade ihop, Direkt ja vevar
känner ja ett litet "klonk" som blir mer märkbart ju snabbare ja vevar, linan är inte i kläm. dom två centrifugalbromsarna är stängda när ja sätter ihop den, Det känns mindre om ja håller rullen upp o ner, men längre har ja inte kommit, nån som har nån ide på vad som hänt?
Edit: tar man isär den och sätter ihop den är den lugn till man vevar till fort då börjar det och är klonkigt hela tiden
Edit2: sätter man tummen försiktigt på spolen så slutar det, hmm
Edit3: ja nu sitter ja här efter 2 timmar och bytt delar fram och tbx på alla mina ambassaduerer och kom på vad det va. Det va ingen centrifugalbroms som bråkade eller spolaxel som va krökt. Det va linan som slog i ju snabbare ja vevade, Tänk att jag kommit såhär långt i livet och kan sitta 2 timmar som ett fån och inte fatta nåt,
känner ja ett litet "klonk" som blir mer märkbart ju snabbare ja vevar, linan är inte i kläm. dom två centrifugalbromsarna är stängda när ja sätter ihop den, Det känns mindre om ja håller rullen upp o ner, men längre har ja inte kommit, nån som har nån ide på vad som hänt?
Edit: tar man isär den och sätter ihop den är den lugn till man vevar till fort då börjar det och är klonkigt hela tiden
Edit2: sätter man tummen försiktigt på spolen så slutar det, hmm
Edit3: ja nu sitter ja här efter 2 timmar och bytt delar fram och tbx på alla mina ambassaduerer och kom på vad det va. Det va ingen centrifugalbroms som bråkade eller spolaxel som va krökt. Det va linan som slog i ju snabbare ja vevade, Tänk att jag kommit såhär långt i livet och kan sitta 2 timmar som ett fån och inte fatta nåt,
Kommentera