Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Kolla också gärna hur det sitter i rullen så inte den som bytt lagret antingen pressat i det snett, i fel position eller för hårt så lagret tagit skada. Har sett diverse "proffs" göra samtliga dessa misstag.
Ursprungligen postat av Reekie
Visa inlägg
Köper man däremot gavlar av något äldre snitt (säg 2000-2005 eller tidigare, ren gissning) kommer dessa oftast med det numera förbjudna fettet (gulbrunt) i IAR-lagret.
Vid -10 är det inte särskilt ovanligt att även lätt oljade lager krånglar, oavsett rullmodell.
Haspelrullar är väldigt utsatta vid kyligt väder, ABU's nya MGX och Premier så till den grad att ABU tagit fram ett lager med nytt artikelnummer till dessa. Ett annat lager alltså. Dock inte ovanligt med problem hos andra hasplar vid temperaturer strax över nollan eller lägre heller.
Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Har aldrig fått hem någon evighetsskruv som varit smord då jag beställt som reservdel från ABU, förr har jag för mig att vissa rullar kom med oljade skruvar men det kan vara en fri fantasi.
Själv fettar jag oftast, oavsett rullmodell, om den inte ska gå till lätta beten.
Ursprungligen postat av Reekie
Visa inlägg
Minns jag rätt satt envägslager från tyska INA med samma artikelnummer stansat på sidan i varenda Ambassadeur-modell från och med det året JB fick just dessa lager.
Kommentera