Är ABU på väg ut ur Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är ABU på väg ut ur Sverige?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är ABU på väg ut ur Sverige?

www.abugarcia.se fungerar inte längre
    www.abugarcia.com - country Sweden - fungerar inte längre
    epost till service på ABU i Svängsta fungerar inte längre

Börjar ni förstå mina tankar? ;-)

Har ett kinesiskt bolag köpt ABU men gör allt för att dölja det, för att inte förstöra den goodwill som ABU har byggt upp genom årtioenden?
    Senast ändrad av Guest; 2019-03-27, 16:49.

Hur det det ligger till med deras olika adresser vet jag inte. Men visst är de på väg bort. De har ju totalt dragit sina mest inarbetade namn i smutsen. De började med cardinal, världens bästa haspelrullar på sin tid. Nu är de bara billigt kina skräp.
    Nu gör de samma med ambassadeur. Köper in billiga skräprullar som s,Sxoch stx
    De rullar de satsar på är revo rullarna. De heter väl knappt ens ambassadeur längre. Än mindre cardinal.
    Deras sponsor fiskare har bara Korea rullar på sina spön de visar upp.
    De vänjer kunderna att köpa rullar från sydost Asien och snart reagerar ingen när klassiska rullar tillverkas i Kina.
    När ser vi den första Kina rocket?
    Tror att inom 5 år så kommer endast special modeller som guldrullar och liknande tillverkas i svängsta. Alla bruksrullar kommer från Asien.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sjollen Visa inlägg
      www.abugarcia.se fungerar inte längre
      www.abugarcia.com - country Sweden - fungerar inte längre
      epost till service på ABU i Svängsta fungerar inte längre
      Alla dom tre pekar ju på samma domän så det räcker ju med att det är nåt tillfälligt med den domänen så ligger alla dom nere. Men har det varit så en längre tid så kan det ju vara oroväckande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sjollen
        Jag behåller de ABU rullar som jag redan har men jag köper inga nya. Vid nyköp blir det det Penn, Shimano, Daiwa eller Okuma.
        Fast det är ju samma där. Jämför ex gamla riktiga zillion med den snordyra skräprullen som de nu sagt zillion namnet på.
        gamla och nya conquest.
        När det gäller fiskerullar. Det var bättre förr!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Fast det är ju samma där. Jämför ex gamla riktiga zillion med den snordyra skräprullen som de nu sagt zillion namnet på.
          gamla och nya conquest.
          När det gäller fiskerullar. Det var bättre förr!!!
          Jag är objektiv intresserat. Som ägare av en gammal Zillion som jag älskar kan jag intyga att den förtjänar sitt goda rykte. Dock vad handlar kritiken om om efterföljaren SS SV 103? I princip samma plattform men med en någon milimeter mindre spole. Dock istället är det den mycket trevliga SV spolen. Det låter på pappret som en given vinnare. Visst, den blev inte riktig populär som TWS rullarna- men vad är problemet?

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg

Jag är objektiv intresserat. Som ägare av en gammal Zillion som jag älskar kan jag intyga att den förtjänar sitt goda rykte. Dock vad handlar kritiken om om efterföljaren SS SV 103? I princip samma plattform men med en någon milimeter mindre spole. Dock istället är det den mycket trevliga SV spolen. Det låter på pappret som en given vinnare. Visst, den blev inte riktig populär som TWS rullarna- men vad är problemet?
            Han menar nog att gamla Zillionplattformen där även SS SV räknas in är bra.
            Men den nya som bygger på Tatula inte är i närheten av så bra som Zillion var förr.

Utan det är en dekaltrimmad Tatula. Som är bra så sett, men kanske inte lika bra som gamla Zillion
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Och ABU har bytt ägare så dom håller på att byta deras internetgrejs med.
              ​​​​​​De som jobbar där har fått nya adresser med mail som är provisoriska som jag förstår det och det kommer nog hoppa igång snart igen.

Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Angående Zillion:
                SSSV byggd på Zillion-plattformen?
                Njae, eller jo men då kan man kalla alla japantillverkade av Daiwas lågprofilare för TD-Z-plattformen i och med att det var modellen som stod mall för i princip varenda lite bättre rulle Daiwa tillverkade från 1998 och 12-15 år framåt.

SSSV är en magnesiumrulle mer eller mindre lik Steez 103.
                Tror rullen det syftas på är USA-modellen SV-Series SV103.
                Click image for larger version

Name:	SV10301a.jpg
Views:	2353
Size:	955,6 KB
ID:	2498869

Gällande ämnet tror jag inte heller ABU kommer ha kvar tillverkning i Sverige för all framtid.
                Sa idag till en bekant: "Varför ska man köpa en tung, trögvevad stenåldersrulle från Blekinge idag? Förr fanns åtminstone kvaliteten."
                Jag gillar både ABU och Ambassadeur men ovanstående är jag tvungen att stå för.
                Så mycket rost, slarviga detaljer och dåliga ytbehandlingar som kommer från Svängsta idag så köper jag betydligt hellre en Japan, eller till och med
                en sydostasiat.

Kommentera

Ja, det är den jag syftar på: amerikanska SV 103, inte
                  ​​en lilla enkelsteezen. Men om det ligger så som joens säger, då har jag missförstådd kritiken. Faktum är dock att den USA SV103 inte alls fått mycket uppmärksam på min radar trots att den bör vara en vidarutveckling av gamla Zillion (och därför borde föra namnet vidare). Att nya Zillion är en knappt modifierat Tatula visste jag. Skulle alldrig köpa den för sitt pris

Kommentera

Med tanke på hur inköpskostnader är för rullarna från OEM producent är jag dock inte förvånat att Svängsta har det svårt att ekonomiskt klara sin tillverkning. Samt att kvalitéen blivit så dåligt när varje enskilt en- krona väger tungt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46