Vi diskuterar ju rätt ofta BFS rullar till det verkliga UL fisket och då oftast JDM varianter från Daiwa och Shimano. Några har letat sig till Sverige. Främst Daiwa SS Air och Aldebaran BFS. Ytterligare några finns men de är rätt få. Av någon anledning så har ABUs försök varit rätt mediokra. Bästa exemplet är Mgxtreme som i sig är en fantastisk rulle men inte för det verkligt lätta fisket. I grunden är det mesta rätt med den men den har på tok för stor linkapacitet och därmed en för tung spole jämfört med ovan nämnda Aldebaran BFS.
Jag har sneglat en del på de Revo som säljs i Japan en tid. De har mest varit omdöpta europeiska Revos. Alltså samma rullar men med ett annat namn och oftast några fler kullager. Men i och med att gen 4 av Revo lanserades i Japan 2016 så skedde något som gått mig helt förbi. Revo LTX BF8 släpptes. Det är en variant på Mgxtreme men en helt annan spole och broms. Enligt uppgift så har den marknadens absolut lättaste spole samt en magnetbroms istället för Mgxtremes IVCB 4 broms. Magtrax 3. På samma sätt som BFS har mag istället för c hos shimano.
Är det någon som testat denna rulle?
Jag har sneglat en del på de Revo som säljs i Japan en tid. De har mest varit omdöpta europeiska Revos. Alltså samma rullar men med ett annat namn och oftast några fler kullager. Men i och med att gen 4 av Revo lanserades i Japan 2016 så skedde något som gått mig helt förbi. Revo LTX BF8 släpptes. Det är en variant på Mgxtreme men en helt annan spole och broms. Enligt uppgift så har den marknadens absolut lättaste spole samt en magnetbroms istället för Mgxtremes IVCB 4 broms. Magtrax 3. På samma sätt som BFS har mag istället för c hos shimano.
Är det någon som testat denna rulle?
Kommentera