Ursprungligen postat av Morta
Jag skulle alltså aldrig köpa en Zillion just för att jag upplever att en så dyr rulle inte ska ha den känslan, därmed absolut inte sagt att hållbarhet eller prestanda saknas.
Har provat gamla HD och visst kastar den riktigt fint, speciellt lämplig för den som byter betestyper och vikter ofta då spole/broms-kombinationen är otroligt förlåtande.
Jag har heller inte hört någon om problem hos modellen i fråga, det kommer säkert men utifrån konstruktionen skulle jag absolut inte tro den drabbas av mer fel än några andra rullar.
Tycker dock fortfarande inte att rullen lever upp till sitt pris. Kostar en rulle 4-5 000 kronor ska allt vara nära perfekt men den åsikten har nog tyvärr mer med min inneboende cynism och konservatism än verkligheten att göra.
Har man pengen ÄR Zillion en mycket bra rulle men det är inte en bra rulle för sin peng...
Riktig kvalitet, alltså hållbarhet och prestanda under lång tid (åratal), är något som inte är vanligt bland dagens rullar.
Nu kommer det som jag nämnde tidigare en Alphas CT samt en ny Millionaire CT med G1-spole. För oss som tycker om hållbarhet, prestanda och tradition kan det möjligen bli mycket lyckat.
Tveksamt om någon av dessa rullar hittar till Sverige officiellt dock, om Magseal och små kuggar saknas och tillverkningslandet är Japan kommer jag hur som helst köpa båda två!
Kommentera