Ja som ägare till en Daiwarulle kan man hamna i händerna på Daiwa Scandinavia - hur behandlade de "kryssningsrullarna", vill minnas att du nämnt ngt om det men minns inte vad?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Serva rullar, framförallt haspel, val av och tillgång till fett?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJa som ägare till en Daiwarulle kan man hamna i händerna på Daiwa Scandinavia - hur behandlade de "kryssningsrullarna", vill minnas att du nämnt ngt om det men minns inte vad?
Kanske skrev det i annan tråd och egentligen är det inte min sak att diskutera då rullarna inte var mina.
Magsealed-lager var fullkletade med ett tunt fett som i sin tur redan vid ankomst från Daiwas serviceverkstad hade börjat blanda sig med ferrovätskan i lagren som sedemera bildade en emulsion ihop med fettet. Det såg även ut som en hel del av vätskan hade läckt ut vid appliceringen av fettet.
Det var fler missar än så men det kan väl tänkas höra till tråden...
Tycker däremot att serviceavdelningen har repat sig sista tiden. Trots det kommer jag ändå fortsätta vägra både Magsealed och TWS tillsvidare.
Både Exist och Certate är annars rullar som borde locka mig men jag antar att jag styrs av mina principer.
Kommentera
-
Ok, ja som sagt jag vill minnas att du nämnt ngt om "kryssningsrullarna" nånstans, kanske sa du bara ngt helt kort, vilket jag tolkade som att du inte var imponerad eller så minns jag som sagt helt fel...
I alla händelser så känns det drygt att skicka iväg en rulle till Finland...Så jag taggar nog ner och väljer en billigare LT än Certate och öppnar den själv för att se efter om den mår bra och har fått rimligt med fett på rätt ställen... denna video visar att det kan vara möjligt iaf https://youtu.be/H7BGu-m1fXY
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag gillar starkt benämningen ”waterproof grease”. Finns det någon annan typ av fett som är vattenlösligt?"Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 651 visningar
0 gillar