Jättekonstig motivering att en rulle skulle hålla längre för att den är dyr. Den motiveringen har jag aldrig gett en kund som varit intresserad av att köpa en dyrare rulle. Helt klart finns det en uppsjö butikssäljare runtom i landet med olika fördjupad kunskap beträffande olika rullar. Just rullar är ju något jag ändå anser mig vara lite mer påläst än de flesta på. Därför, om jag säljer en dyrare rulle, så berättar jag VAD som skiljer sig mot den billigare varianten. Ofta är det kanske t ex materialval i stativ, bromspaket, val av lager, spole el. dyl som skiljer åt. Här är det ju viktigt att berätta för kunden vad hen kan förvänta sig rent konkret av den dyrare varianten, och inte bara motivera så enkelt som att den är dyrare och är då bättre... Åtminstone tycker jag det.
Inbillar mig själv att de flesta dyrare samt billigare rullar av de 3 stora håller i regel lika bra för sötvattensfiske. Däremot kan jag personligen uppskatta de lite dyrare modellerna vid praktiskt fiske. Inte för att jag tror de håller längre.
Jag har personligen aldrig fiskat sönder en rulle. Klart saker blivit dåliga på rullen, men det går ju faktiskt att byta exakt allt på de flesta rullar. Sen om man tycker det är kul går det ju att modifiera grejer om man har svårt att få tag i reservdelar. På jobbet har jag en "skrotlåda" med en massa olika skrotade rullar som går fint att plocka delar ifrån. Ibland kanske inte delen är perfekt, men nästintill helt rätt. Då plockar man dremeln och så kanske rullen lever några år till.
Förstår inte det där med att inte serva sina rullar. Helt absurt i min värld då t ex min c4a som är alive n kickin idag har bytt; vev, linspridare, knivbult, evighetsskruv, spollager, bromslameller x3. Kan varit något mer med.
Är en bil skrot bara för t ex en spindelled far?
Inbillar mig själv att de flesta dyrare samt billigare rullar av de 3 stora håller i regel lika bra för sötvattensfiske. Däremot kan jag personligen uppskatta de lite dyrare modellerna vid praktiskt fiske. Inte för att jag tror de håller längre.
Jag har personligen aldrig fiskat sönder en rulle. Klart saker blivit dåliga på rullen, men det går ju faktiskt att byta exakt allt på de flesta rullar. Sen om man tycker det är kul går det ju att modifiera grejer om man har svårt att få tag i reservdelar. På jobbet har jag en "skrotlåda" med en massa olika skrotade rullar som går fint att plocka delar ifrån. Ibland kanske inte delen är perfekt, men nästintill helt rätt. Då plockar man dremeln och så kanske rullen lever några år till.
Förstår inte det där med att inte serva sina rullar. Helt absurt i min värld då t ex min c4a som är alive n kickin idag har bytt; vev, linspridare, knivbult, evighetsskruv, spollager, bromslameller x3. Kan varit något mer med.
Är en bil skrot bara för t ex en spindelled far?
Kommentera