Snyggaste Multirullen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snyggaste Multirullen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

BeBest ... så du tror inte att en Team daiwa Luna är lika bra som en c3 eller c4 ... kostar förresten ungefär lika mycket om du köper den i staterna ...
    Bifogade filer

Kommentera

luna är nog bättre än vad c4 är och dee rullar som har snygg design har ju oftast en hel del innehåll dvs de presterar ju bra också. jag kan inte komma på någon dyr rulle jag har köpt som har vart dåligl.

Kommentera

Ambassadeur Rocket (den gamla klassiska)
        Ambassadeur Mörrum
        Shimano Calcutta, alla i serien.

Ska inte vara så mycket krumilurer som aiwas rullar ofta har.....

Kommentera

Vad jag tror om bruksvärdet hos andra rullar än dem jag fiskar eller fiskat med är inte relevant. Tråden handlar om snyggaste multirullen, rullens rent estetiska värde alltså.

Lågbyggen tycker jag oftast är barockt svulstiga i sin design. En del har därtill försetts med dekorativa? veck och utskjutande bölder att härbärgera transmissionsdrev och annat skrymt. Om de trots det har en fungerande ergononomi och kvalitativt högtstående innehåll kan det hända att jag väljer en sån att fiska med. Fast jag börjar sökandet efter min nya rulle bland de klassiskt utformade rullarna. En klassisk rulle i sober färg skänker värdighet till ägaren.

Om kvaliteten på Team Daiwa Luna vet jag ingenting men designen som sådan är tilltalande. Den påminner ju en hel del om Mörrum till utseendet.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

lunan påminner mig om millionaire cv-z det är ju trots allt uppföljaren till den och den är ju snygg och kvaliteten är det inget fel på den är gjord för tufft saltvattens fiske efter stora fiskar

Kommentera

Shimano Metanium XT är man stolt ägare av.
              Personligen gillar jag inte ABU-rullar, men respekterar att andra gör det.
              För övrigt tycker jag funktionalitet är viktigast.
              Trångsund

Kommentera

Ursprungligen postat av klackrus
                förvånande nog så är det faktiskt så ambisarna håller i vissa fall så kan de ju bli evighetsmaskiner men jag brukar aldrig fiska med en rulle mer en ett par år hälften av grejen med fiske är ju att köpa fiskegrejorna. sen så har jag en del japanska slitvargar som håller länge med.
                Om man kollar på dina bilder så kan du själv inte vara mer än "ett par år".

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
                  Om man kollar på dina bilder så kan du själv inte vara mer än "ett par år".
                  jag är 18 år och har en far med fiskegrejor om jag inte minns fel sen har jag fiskat till ifrån sen jag var tio och min fars grejor har vart med ett tag så jag har ett par slitvargar och är äldre en ett par år

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
                    Wreckbender, du som även gillar CT-rullar borde då ha en svart sån. De är grymt fina. Har du nån? Annars går det att få fram både med eller utan IAR beroende på smak.....
                    Japp Har en svart 6500 CT
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Åsunden
                      ...å den behöver faktiskt inte ens uppgraderas för att vinna skönhetspriset. Orginalet duger alldeles utmärkt.
                      Jag har en från -69. Den är fortfarande med i matchen, vid högtidliga tillfällen...
                      Jo men med kromad vev så blänker det ännu mer. Gillar kombinationen krom och svart . Men den nyare 5500/6500C Midnight Blue är också väldigt läcker(gillar blått och krom med)
                      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46