Service på stradic - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Service på stradic

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Service på stradic

Hej! Köpte en Shimano stradic 2500fbhg för ungefär ett år sedan och har inte haft något problem med den förens nu. Har fiskat väldigt mycket med den i saltvatten och sköljt av den efter varje fisketur och smörjt lintrissan titt som tätt. Men nu har den börjat låta när jag vevar in, ett raspigt ljud typ som kommer från lintrissan. Har testat skruva loss och gjort rent delarna och smörjt in dom osv, men den slutar inte låta. Nån som har något tips eller rent utav har lust att hjälpa mig fixa den?
    //Robin

Det finns en snubbe här i Göteborg som heter Zeke och han gör magi med sletna rullar, hittar du honom inte på fb så har jag hans nr om du vill ha.

Kommentera

Tjena, enligt instruktionsboken så ska man inte smörja lintrissan då detta medför att den "vattenavstötande beläggningen" försvinner.
      Jag gjorde precis som du och fick samma problem. Jag fick hjälp på El-ge att beställa nytt lager (kostade 200kr).

Kommentera

Självklart..., här försöker man ta hand om rullen och så gör man tvärt om. Tack för tipset, har nära till El-ge så ska höra med dom!

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin Kanthe Visa inlägg
          Självklart..., här försöker man ta hand om rullen och så gör man tvärt om. Tack för tipset, har nära till El-ge så ska höra med dom!
          Hade hört Med zeke alla dagar i veckan, Har bara hört gott om den mannen

Kommentera

Jag sköljer aldrig av haspelrullar. Sköljer enbart själva spolen och torkar av resten med en fuktig microfiberduk. Är det någon gång en haspelrulle får vatten i sig är det vid sköljning (finns dock några sköljbara haspelrullar). En multirulle som sköljts demonterar man ju delvis så den torkar vilket knappast görs med en haspelrulle.

Men kolla lintrissan först (har läst om det problemet med bl.a. Stradic innan). Om den är OK så har du kanske numera rostiga kullager i rullen.
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2018-07-28, 06:04.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
              Det finns en snubbe här i Göteborg som heter Zeke och han gör magi med sletna rullar, hittar du honom inte på fb så har jag hans nr om du vill ha.
              Tar gärna hans nummer!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 588 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden