Missnöjd med shimano tranx 301 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Missnöjd med shimano tranx 301

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
    Iom att Tranx inte har magnetbroms så blir dom lite nervösa i motvind med sladdriga drag men verkligen inte så som du beskriver det, Jag kör 4 bromsar på på min Tranx 300 och jag är supernöjd med kastlängder med den. Den kastar tex länge än en revo toro beast . Ska fiska med min Luna 253 när ja får tid och kan återkomma med tankar om den.
    Du kastar längre med en tranx inte "den"
    Polaren har både Tranx och Revo Toro Beast, gissa vilken rulle som får stanna hemma

Men jag kastar längre med min Luna 253L
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Hur mycket lina har du på spolen?
      100-110m zonkerbraid 0,35

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Polaren har både Tranx och Revo Toro Beast, gissa vilken rulle som får stanna hemma

Visst kan det vara skillnad för olika personer också men känns ändå som att det är nåt fel på fanskapet. Kastar ju fan längre med ankaret
        Senast ändrad av gurree; 2018-04-26, 18:52.

Kommentera

Jag har en 301 och har inte fått något po än så länge, kom lika långt som de andra i båten när jag hade g2 roots 7'9" och de andra hade två olika revo-rullar och 8'6"-spön.

Kommentera

Ursprungligen postat av gurree Visa inlägg
            Ja exakt och det köper jag, bara ta det lite lugnare. Men jag måste ta i som en gris i varje kast för att komma 2/3 av fiskekompisarna och riktigt så ska det inte vara tror jag. Byter jag rulle kommer vi lika långt. Det känns som att nåt bromsar kasten när man kastar helt enkelt.
            Kör ni samma beten när det är sån skillnad? vad kör du med för lina? Vad har dina vänner för rullar? vad har du för spö? du släpper inte tummen från spolen för tidigt? hur mycket lina har du på rullen?

Kan poängtera att jag inte fått ett PO än så länge på min tranx,

Kommentera

Den tiden jag hade trance fick jag inte heller ett enda PO, tyckte nog att den kastade tvärtom rätt så stabilt och skapligt långt, alla fall ej kortare än mina runda rullar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

Min polare har en caddilac 59 cab i mint condition och en skoda felicia. har anväder mest skodan

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                  Kör ni samma beten när det är sån skillnad? vad kör du med för lina? Vad har dina vänner för rullar? vad har du för spö? du släpper inte tummen från spolen för tidigt? hur mycket lina har du på rullen?

Kan poängtera att jag inte fått ett PO än så länge på min tranx,
                  Ja exak. Vi kör samma beten samt om jag sätter på samma bete på mitt jerkspö eller gamla spinnspö så kastar jag betydligt längre, inga konstigheter alls. Kör en szbraid 0,35. Minna vänner har revo toro samt revo toro nacl. Mitt spö är ett g2roots richochet 140g. Kan hända att jag gör, men skulle inte det påverka kasten på dom andra rullarna jag fiskar med? Har runt 100-110m lina på spolen, ville inte dra på för mycket. Okej det låter bra! Hur många vikter har du aktiverade samt hur har du ställt in spolaxelbromsen?

Kommentera

Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inlägg
                    Jag har en 301 och har inte fått något po än så länge, kom lika långt som de andra i båten när jag hade g2 roots 7'9" och de andra hade två olika revo-rullar och 8'6"-spön.
                    Ja det känns ju mer rätt liksom, borde inte vara jätte stor skillnad men nu känns det som att nånting bromsar kastet..

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                      Den tiden jag hade trance fick jag inte heller ett enda PO, tyckte nog att den kastade tvärtom rätt så stabilt och skapligt långt, alla fall ej kortare än mina runda rullar.
                      Okej härligt! Nä jag märkte det först när det började blåsa sidvind eller motvind. Var helt omöjligt att kasta då. Byte tillbaka till mitt gamla spö och rulle och kunde kasta hur bra som helst i dom vindarna. Det var lite därför jag valde att köpa tranxen för att den fått så bra betyg, samt så sitter den ju som en smeck i handen. Sen när den fungerar som den gör så blir man ju lite förbannad och undrar vad felet är.
                      Senast ändrad av gurree; 2018-04-26, 20:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 651 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46