Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad krävs för att Calcutta Conquest ska se ut så här efter cirka ett år?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av NoLackOfFeedback Visa inläggfick lov att registrera mig på forumet efter att ha följt tråden som utomstående. Några funderingar har Normark (Shimano) kommenterat detta faktum som påvisats? Något ansvar lär de väl ta? För oss som har en CQ och inte är direkt sugna på att riva paketet vad blir då era rekommendationer? (vad menas med torra rullar från fabrik gäller även tranxen (annan tråd) och hur åtgärdar man detta? Är det alltid så?)
mvh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggKillen som jobbade åt Sportings på mässan sa till mig när jag höll i Conquest 401 och jag citerar:
Fiska ALDRIG i saltvatten och undvik bräckt vatten om du vill att rullen ska hålla länge?!
Undrat lite varför han sa så?
dom fiskar i Fraser river och Harrison lake och han köpte nyligen upp ett stort lager med calcutta conquest 400/401 som han sen skickar till
sin vän/guide i canada för han/dom säger att det är den enda rulle som klarar år efter år i dessa vatten, Men när man tittar på kartan så är det
ju bräckt vatten så ja måste fråga han nästa gång jag är där och handlar om hur calcuttorna mår där uppe,
Dags för fosterställning igen. ja har så mycket fungeringar och frågar nu om conquests.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägghaha, men man kan fortsätta med det här: Man hittar alltid sand, om man gräver djupare.
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inläggNu börjar ja undra lite, Jag känner en kille som åker varje år och fiskar stör och lax i canada. närmare bestämt i Chilliwack och ja TROR
dom fiskar i Fraser river och Harrison lake och han köpte nyligen upp ett stort lager med calcutta conquest 400/401 som han sen skickar till
sin vän/guide i canada för han/dom säger att det är den enda rulle som klarar år efter år i dessa vatten, Men när man tittar på kartan så är det
ju bräckt vatten så ja måste fråga han nästa gång jag är där och handlar om hur calcuttorna mår där uppe,
Dags för fosterställning igen. ja har så mycket fungeringar och frågar nu om conquests.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggSkulle det vara bräckt vatten i Frasier river och Harrison lake? Det betvivlar jag.
Kommentera
-
Vore intressant att få veta om Shimano kör med annan aluminiumlegering numera eller om eloxeringen är tunnare? Kan det verkligen vara en klåpare som orsakat gängkorrosionen i bilden och vad för fel har hen gjort måtro? Vad är det förresten för material på knoppen som sitter utanpå?
Eller är det så att de som noggrant sköljer, smörjer och rengör bortom det "gängse" helt enkelt aldrig utsätter sina känsliga (?) rullar för det som rullar förr i världen klarade utan dessa problem?Senast ändrad av anteman; 2018-03-19, 18:03.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggÅr efter år? Hur länge har rullmodellen funnits? 100 storleken kom 14 och de andra senare. Så många år har han inte hunnit testa den..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJaa... och att han behöver ett "gäng" varje år, låter som han konsumerar dem i parti och minut???
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 620 visningar
0 gillar