Vad krävs för att Calcutta Conquest ska se ut så här efter cirka ett år? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad krävs för att Calcutta Conquest ska se ut så här efter cirka ett år?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	Shimanox202b.jpg
Views:	1
Size:	745,5 KB
ID:	1786510

Kan det vara en konsekvens av det eskalerade gängvåldet?
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av NoLackOfFeedback Visa inlägg
      fick lov att registrera mig på forumet efter att ha följt tråden som utomstående. Några funderingar har Normark (Shimano) kommenterat detta faktum som påvisats? Något ansvar lär de väl ta? För oss som har en CQ och inte är direkt sugna på att riva paketet vad blir då era rekommendationer? (vad menas med torra rullar från fabrik gäller även tranxen (annan tråd) och hur åtgärdar man detta? Är det alltid så?)

mvh
      No worries. Det handlar om några enstaka rullar: Se inlägg 33 /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Killen som jobbade åt Sportings på mässan sa till mig när jag höll i Conquest 401 och jag citerar:

Fiska ALDRIG i saltvatten och undvik bräckt vatten om du vill att rullen ska hålla länge?!

Undrat lite varför han sa så?
        Nu börjar ja undra lite, Jag känner en kille som åker varje år och fiskar stör och lax i canada. närmare bestämt i Chilliwack och ja TROR
        dom fiskar i Fraser river och Harrison lake och han köpte nyligen upp ett stort lager med calcutta conquest 400/401 som han sen skickar till
        sin vän/guide i canada för han/dom säger att det är den enda rulle som klarar år efter år i dessa vatten, Men när man tittar på kartan så är det
        ju bräckt vatten så ja måste fråga han nästa gång jag är där och handlar om hur calcuttorna mår där uppe,

Dags för fosterställning igen. ja har så mycket fungeringar och frågar nu om conquests.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          haha, men man kan fortsätta med det här: Man hittar alltid sand, om man gräver djupare.
          Haha. Visst är det så. Dock gäller det ju att hitta guld innan sanden kommer. Med gamla conquest är det mycket guld. Med nya är det bara lite bladguld.

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
            Nu börjar ja undra lite, Jag känner en kille som åker varje år och fiskar stör och lax i canada. närmare bestämt i Chilliwack och ja TROR
            dom fiskar i Fraser river och Harrison lake och han köpte nyligen upp ett stort lager med calcutta conquest 400/401 som han sen skickar till
            sin vän/guide i canada för han/dom säger att det är den enda rulle som klarar år efter år i dessa vatten, Men när man tittar på kartan så är det
            ju bräckt vatten så ja måste fråga han nästa gång jag är där och handlar om hur calcuttorna mår där uppe,

Dags för fosterställning igen. ja har så mycket fungeringar och frågar nu om conquests.
            Skulle det vara bräckt vatten i Frasier river och Harrison lake? Det betvivlar jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
              Skulle det vara bräckt vatten i Frasier river och Harrison lake? Det betvivlar jag.
              Hur långt innåt går en flod tills den blir sötvatten?

Kommentera

Vore intressant att få veta om Shimano kör med annan aluminiumlegering numera eller om eloxeringen är tunnare? Kan det verkligen vara en klåpare som orsakat gängkorrosionen i bilden och vad för fel har hen gjort måtro? Vad är det förresten för material på knoppen som sitter utanpå?

Eller är det så att de som noggrant sköljer, smörjer och rengör bortom det "gängse" helt enkelt aldrig utsätter sina känsliga (?) rullar för det som rullar förr i världen klarade utan dessa problem?
                Senast ändrad av anteman; 2018-03-19, 18:03.

Kommentera

År efter år? Hur länge har rullmodellen funnits? 100 storleken kom 14 och de andra senare. Så många år har han inte hunnit testa den..

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    År efter år? Hur länge har rullmodellen funnits? 100 storleken kom 14 och de andra senare. Så många år har han inte hunnit testa den..
                    Jaa... och att han behöver ett "gäng" varje år, låter som han konsumerar dem i parti och minut???

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Jaa... och att han behöver ett "gäng" varje år, låter som han konsumerar dem i parti och minut???
                      Haha världens bästa och dyraste slit och släng.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46