Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Ska man tänka om & våga köpa en, nu har den hitta till USA & Musky Shop
    https://www.youtube.com/watch?v=saHDJ7Wc2ck
    Haha. Trasslar dina tranx så mycket nu? Såg att någon butik sålde fladens "svensktillverkade" svivlo rulle för 800kr. Kan nästan vara värt att köpa den och testa innan du ger 3000kr för bromsen. Se om du gillar rullen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Haha. Trasslar dina tranx så mycket nu? Såg att någon butik sålde fladens "svensktillverkade" svivlo rulle för 800kr. Kan nästan vara värt att köpa den och testa innan du ger 3000kr för bromsen. Se om du gillar rullen.
      Mina Tranx dom är fortfarande favoriter, men nyfiken som man är så vill man prova nya grejer

Kommentera

Mina Tranx dom är fortfarande favoriter, men nyfiken som man är så vill man prova nya grejer
        Har känt och klämt på den rulle och kan säga att det är den plastigasre chin chong rullen jag har känt på. Har även kastat med den och ja det går att kasta tumfritt med den, men varför skulle man vilja det?
        Inte värd pengarna om du frågar mig. Hade man däremot haft samma broms i typ en tranx och sålt den för samma pris så hade det varit "roligt" att prova något nytt.

Men det är bara min synpunkt på det hela :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Har känt och klämt på den rulle och kan säga att det är den plastigasre chin chong rullen jag har känt på. Har även kastat med den och ja det går att kasta tumfritt med den, men varför skulle man vilja det?
          Inte värd pengarna om du frågar mig. Hade man däremot haft samma broms i typ en tranx och sålt den för samma pris så hade det varit "roligt" att prova något nytt.

Tack, där sparade du 3000 åt mig

Kommentera

Tack, där sparade du 3000 åt mig
            Finns redan i tråden. Svivlo tillverkas i Taiwan av omoto. Som jag skrev tidigare. Fladen säljer exakt samma rulle, dock utan bromsen. Den rullen har jag hittat som billigast för 800kr. Bromsen är genialisk för nybörjare som inte orkar lära sig kasta. Men rullen de satt den i är en skräpig plastrulle. Och jag tycker man ser dem rätt ofta ute till försäljning så de som köpt dem verkar många tröttna rätt fort.

Kommentera

• Jag tänkte känna på den på mässan men när jag stod några meter från montern såg man verkligen hur plastig rullen var. Behövde inte ens känns på den för att se att den inte var något för mig.

När ska de lägga ner gäddrullarna och göra en rulle för abborre där man faktiskt får trassel ibland även på en modern rulle, höja kvalitén och ta premiumbetalt för en premiumprodukt?

Kommentera

• Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg
                Jag tänkte känna på den på mässan men när jag stod några meter från montern såg man verkligen hur plastig rullen var. Behövde inte ens känns på den för att se att den inte var något för mig.

När ska de lägga ner gäddrullarna och göra en rulle för abborre där man faktiskt får trassel ibland även på en modern rulle, höja kvalitén och ta premiumbetalt för en premiumprodukt?
                De har ju gjort en rulle för abborre? Draken One. Men enligt mig kastar den bara drag ok från 15g. Skulle säga den passar bättre till Gösfiske.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Håller med!
                  Vet inte vilken rulle som är värst, Westins plastiga glansiga temu rulle som glappar överallt eller Svivlos chingchong skit. Värsta är att bägge överhypade skräp rullarna kostar som en riktigt fin premium rulle från Daiwa eller Shimano.

Som att köpa en Dacia som är dyrare än en Mercedes.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 711 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46