Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej, är i valet och kvalet nu. Ska man köpa en Svivlo one drake eller en shimano slx dc? Jag ska ha en rulle till ett 30g spö

Kommentera

• Ursprungligen postat av AeI Visa inlägg
      Hej, är i valet och kvalet nu. Ska man köpa en Svivlo one drake eller en shimano slx dc? Jag ska ha en rulle till ett 30g spö
      Kan du ställa in en rulle väljer iallafall jag en vanlig ,hade en slx 151dc men den vandrade vidare efter en tur då jag klarar mig utan dc till borre/gös

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Kan du ställa in en rulle väljer iallafall jag en vanlig ,hade en slx 151dc men den vandrade vidare efter en tur då jag klarar mig utan dc till borre/gös
        SLX DC är ju rätt behändig när man kastar beten med mycket luftmotstånd i motvind. Men det känns lite väl tydligt att det i grund och botten är en rulle för dryga tusenlappen med en kastbroms för ytterligare tusen spänn. Jag misstänker att Draken har ännu sämre prisfördelning på rullen kontra bromssystemet.
        Jag är inte direkt missnöjd med min SLX, men jag kommer inte att köpa en till den dagen den ger upp, så att säga. Då skulle jag hellre lägga pengarna på en Tatula och få pengar över till ett par nävar med jiggar eller ett par hårdbeten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

SLX DC är ju rätt behändig när man kastar beten med mycket luftmotstånd i motvind. Men det känns lite väl tydligt att det i grund och botten är en rulle för dryga tusenlappen med en kastbroms för ytterligare tusen spänn. Jag misstänker att Draken har ännu sämre prisfördelning på rullen kontra bromssystemet.
          Jag är inte direkt missnöjd med min SLX, men jag kommer inte att köpa en till den dagen den ger upp, så att säga. Då skulle jag hellre lägga pengarna på en Tatula och få pengar över till ett par nävar med jiggar eller ett par hårdbeten.
          Ja jag kände att den var till rätt pris vid tillfället då dom såldes ut av Lundgrens men jämförde med dom alphas 800 och zillion 1000 jag hade så kändes den både billig och överbromsad men har haft en dc under ett pass så nu vet jag .
          finns inget landfiske för mig som skulle motivera ett ägande i mitt fall heller

Kommentera

• Ursprungligen postat av AeI Visa inlägg
            Hej, är i valet och kvalet nu. Ska man köpa en Svivlo one drake eller en shimano slx dc? Jag ska ha en rulle till ett 30g spö
            Shimano slx xt71 DC har mgl spole så hade valt den framför svivlo

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Som ovanstående skriver, köp från erkända märken tills Svivlo eller någon annan lägger ut mer utförlig info om vad som klarar och inte. Nu är ju detta borrerullen men P.K lämnade ju tillbaka sin Genesis han fått på lån, för recension, utan en recension. Frågade varför och då nämnde han att han ville ge dom lite mer tid för att åtgärda diverse kvalitetsproblem, tror jag det va han skrev, mer eller mindre ordagrant.

​​​​​​Det säger väl en hel del. Sen så är ju Svivlo själva inte särskilt bra på att visa va rullarna klarar och inte och det måste man ju göra som helt nytt märke och teknik på en väl konkurrenskraftig marknad. Fattar inte varför dom inte gör kasttest mot diverse motståndare och slänger ut. Nånstans.

Visa va rullen går för det, eller skit i det men jag köper då inte en Svivlo under dom premisserna. Jag vill veta va rullen ja köper klarar.

Förstår mig inte på Svivlo alls. Många som säger exakt samma saker o efterfrågan samma saker av intresse för rullen men icke. Man får komma till dom och testa det själv. Mjnää tack ja har andra rullar som presterar fint och jag behöver inte testa dom för det har andra redan gjort. Alternativt som med min CuradoM 201, det är en Curado liksom. Good shit, vissa generationer bättre än andra men inget skit. Likaså Tatula eller Revo beroende på märkesdyrkan. För.mig är det Engineered in Japan, märke mindre viktigt.

God fortsatt år!

Edit: Jag själv är sugen på en SLX till mitt snipjagarset, kommer då bli en SLX A XT 151 då jag gillar SVS Infinity bromsen mycket och dess extrema möjligheter till inställning på kastbromsen. Behövs inga magneter där inte och du kan likväl mer eller mindre bromsa döden ur kasten. Bra jävla shit enligt mig. Önskar for god's sake att nästa gen Curado 300 har det. Scorpion 300 24, har det väl....? Det är la 300 21 som har åttapinnars centrifugalbroms, hmm. Kanske minns fel. Likväl så ser jag inte nån anledning till att det inte ska fungera på en 300.
              Senast ändrad av MathiasJK; 2025-01-03, 17:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 643 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46