Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej, är i valet och kvalet nu. Ska man köpa en Svivlo one drake eller en shimano slx dc? Jag ska ha en rulle till ett 30g spö

Kommentera

• Ursprungligen postat av AeI Visa inlägg
      Hej, är i valet och kvalet nu. Ska man köpa en Svivlo one drake eller en shimano slx dc? Jag ska ha en rulle till ett 30g spö
      Kan du ställa in en rulle väljer iallafall jag en vanlig ,hade en slx 151dc men den vandrade vidare efter en tur då jag klarar mig utan dc till borre/gös

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Kan du ställa in en rulle väljer iallafall jag en vanlig ,hade en slx 151dc men den vandrade vidare efter en tur då jag klarar mig utan dc till borre/gös
        SLX DC är ju rätt behändig när man kastar beten med mycket luftmotstånd i motvind. Men det känns lite väl tydligt att det i grund och botten är en rulle för dryga tusenlappen med en kastbroms för ytterligare tusen spänn. Jag misstänker att Draken har ännu sämre prisfördelning på rullen kontra bromssystemet.
        Jag är inte direkt missnöjd med min SLX, men jag kommer inte att köpa en till den dagen den ger upp, så att säga. Då skulle jag hellre lägga pengarna på en Tatula och få pengar över till ett par nävar med jiggar eller ett par hårdbeten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

SLX DC är ju rätt behändig när man kastar beten med mycket luftmotstånd i motvind. Men det känns lite väl tydligt att det i grund och botten är en rulle för dryga tusenlappen med en kastbroms för ytterligare tusen spänn. Jag misstänker att Draken har ännu sämre prisfördelning på rullen kontra bromssystemet.
          Jag är inte direkt missnöjd med min SLX, men jag kommer inte att köpa en till den dagen den ger upp, så att säga. Då skulle jag hellre lägga pengarna på en Tatula och få pengar över till ett par nävar med jiggar eller ett par hårdbeten.
          Ja jag kände att den var till rätt pris vid tillfället då dom såldes ut av Lundgrens men jämförde med dom alphas 800 och zillion 1000 jag hade så kändes den både billig och överbromsad men har haft en dc under ett pass så nu vet jag .
          finns inget landfiske för mig som skulle motivera ett ägande i mitt fall heller

Kommentera

• Ursprungligen postat av AeI Visa inlägg
            Hej, är i valet och kvalet nu. Ska man köpa en Svivlo one drake eller en shimano slx dc? Jag ska ha en rulle till ett 30g spö
            Shimano slx xt71 DC har mgl spole så hade valt den framför svivlo

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 627 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden