Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Har fortfarande inte lagt rabarber på någon rulle från Svivlo, ett par exemplar har snurrat lokalt men jag har missat att syna dem.
    Ambulerande som jag är, på Fiskesnack i synnerhet och fiskevärlden i allmänhet, har jag knappt funderat på det nya svenska undret på ett tag.
    Med den dystra nyheten om fabriken i Svängsta färskt i tanken fick jag dock motivation att återigen intressera mig för den potentiella mantelaxlaren den här tråden handlar om.

Från Tackle Crews video MathiasJK länkade.

Ett par citat från videon (det första ska komma direkt då länken klickas, det andra följer strax efter):

Jag känner inte till Tackle Crews kompetens/förkunskaper gällande rullar men intressanta åsikter om Svivlo och, tolkat av mig, odelat gott omdöme utdelat till Genesis1.

Det här var förvånande med tanke på Svivlos agerande här på forumet.
    Mitt snarstuckna sinne har istället byggt upp bilden att Svivlos representant via sitt agerande här var öppen med att han INTE ville svara på frågor.

Pike Knights känner jag till något mer än ovan nämnda kreatör, vet dock inget alls om upphovsmannens kvalifikationer gällande rullars funktion, teknik och hållbarhet.

Efter flera kommentarer under videon hittar vi detta (och dylika) svar från kanalens skapare, publicerade i relativ närtid:

​​Två vitt skilda åsikter från två till synes idoga utrustningsrecensenter får mig att återigen börja fundera på hur det ligger till med Svivlo.
    Lyckoex till ena, måndagsex till andra?
    Nog ser en seriös tillverkare/återförsäljare till att skicka ut likvärdiga "lånerullar" testade för korrekt funktion?

Varför inte recensera en rulle vars egenskaper/kvalitet inte imponerar?
    Det är väl minst halva nyttan med recensenter samt utgör en stor del av deras pålitlighet; att de inte retirerar då välfylld minuskolumn kan skönjas?

De avsynade objekten förefaller alltså handla om så kallade "lånerullar" från ej objektiv part i målet (min tolkning).
    Kanske börjar mitt fågelskådande nå konspiratoriska höjder då kombinationen "lånerulle", en "skitnöjd" recensent samt "Hej, vi har tyvärr inte varit så imponerade av den. Så pass att vi tyvärr inte kommer recensera den ens" ger aningar om berguv snarare än sparvuggla i mossen...
    köpte svivlo draken one men köpte en shimano rulle efter . Skulle säga att Svivlo draken one passar bättre till gösfiske/Tyngre abborrefiske. Bromsen hämmar kastlängden på beten 10-15g . På mässan sa de att de skulle kunna kasta ner mot 3 g. Tror jag icke att den gör

Kommentera

• Sett att medlemmar här sålt draken på tradera så det hade varit kul med en bedömning från fler som haft den-vet att en av dom som sålt har haft många högklassiga rullar så det finns att jämföra med men vi får se om nån av dom lämnar sin recension här

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
        Sett att medlemmar här sålt draken på tradera så det hade varit kul med en bedömning från fler som haft den-vet att en av dom som sålt har haft många högklassiga rullar så det finns att jämföra med men vi får se om nån av dom lämnar sin recension här
        säljer min svivlo draken one och Westin A5 2-21 g billigt. rullen endast använd en gång för ville testa den

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
          Sett att medlemmar här sålt draken på tradera så det hade varit kul med en bedömning från fler som haft den-vet att en av dom som sålt har haft många högklassiga rullar så det finns att jämföra med men vi får se om nån av dom lämnar sin recension här
          Jo, jag får nog denna väg vandra själv.
          Av förekommen anledning har jag lite svårt att lita på andras omdömen gällande rullars kvalitet och funktion...

Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
          säljer min svivlo draken one och Westin A5 2-21 g billigt. rullen endast använd en gång för ville testa den
          Hur billigt är billigt?
          Antar att veven sitter på fel (alltså vänster) sida?

Kommentera

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
            Jo, jag får nog denna väg vandra själv.
            Av förekommen anledning har jag lite svårt att lita på andras omdömen gällande rullars kvalitet och funktion...

Hur billigt är billigt?
            Antar att veven sitter på fel (alltså vänster) sida?
            ja vänster. 2000 kr plus frakt

Kommentera

• Provkastat genesis one och den håller vad den lovar. Trasselfria kast. Kroppen kändes lite väl grovhuggen för min smak. Något jag reagerade på är att veven inte verkar frikopplad från kastbromsen, vilket man känner av när man vevar. Hade aldrig hört det nämnas innan vilket var förvånande då känslan är helt annorlunda från det man är van vid, störande t.o.m. prövar man så förstår man direkt. Draken med sitt mindre format känns modernare. Att första och andra versionen ska vara rena fullträffar känns lite väl optimistiskt men tillräckligt bra för att man ska vara nyfiken på vad som kommer framöver.

Håller med om att det är märkligt att det inte går att hitta en review på nätet ännu där man utvärderar kastlängd.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 595 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46