Ursprungligen postat av havreboll
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kottzor Visa inlägg
Kommentera
-
För nytillkomna i tråden, eller för läsare med svårighet att bläddra några sidor bak, har jag tidigare postat jämförelse mellan stora Svivlon och Omoto Rex 300/301.
Enligt mig är Svivlon en modifierad Omoto Rex.
Fladen NOX bygger, med 99% säkerhet, även den på (är identisk med?) Omoto Rex.
- Gillar 4
Kommentera
-
Alla dessa 1001 innovationer som endast syftar till en enda sak...att få dig att öppna plånboken oftare. Dyr så in helvete var rullen också, 3300kr.
Prototypen var ju en Ambassadeur så varför inte sälja själva kastbromssystemet till dessa rullar också så får man ju både en rulle som håller en livstid och en bekymmerslöst kastande för nybörjare?
Om man kan sälja trimdelar löst så borde ju ett kastbromssystem inte vara några problem!
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Koster Visa inläggAlla dessa 1001 innovationer som endast syftar till en enda sak...att få dig att öppna plånboken oftare. Dyr så in helvete var rullen också, 3300kr.
Prototypen var ju en Ambassadeur så varför inte sälja själva kastbromssystemet till dessa rullar också så får man ju både en rulle som håller en livstid och en bekymmerslöst kastande för nybörjare?
Om man kan sälja trimdelar löst så borde ju ett kastbromssystem inte vara några problem!
Poängen är att kunna sälja en lågprisrulle med en dyr broms till ett premiumpris OCH samtidigt tjäna sig en hacka. Tor som sagt att de skulle tjäna mer på det du är inne på, slänga in det i en övertygande (och nära på tidlös) plattform, typa amba 5000 och sedan ta betalt därefter. Då hade jag iaf varit intresserad. Jag har inga problem att betala 5-10 lax för en rulle. Men då ska det inte vara något jag kan få Fladen-brandat för en tusenlapp.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
Du besvarar ju din egen fråga
Poängen är att kunna sälja en lågprisrulle med en dyr broms till ett premiumpris OCH samtidigt tjäna sig en hacka. Tor som sagt att de skulle tjäna mer på det du är inne på, slänga in det i en övertygande (och nära på tidlös) plattform, typa amba 5000 och sedan ta betalt därefter. Då hade jag iaf varit intresserad. Jag har inga problem att betala 5-10 lax för en rulle. Men då ska det inte vara något jag kan få Fladen-brandat för en tusenlapp.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Koster Visa inläggKan det vara så att denna "revolutionerande" kastbroms är samma som återfinns i KastkIng MegaJaws?
https://www.youtube.com/watch?v=hepuU_BBceY
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Nej, Kastkingrullen har en variant av magnetbroms medans Svivlos kastbroms använder en helt annan teknik (https://svivlo.se/castguard-2/).
- Gillar 1
Kommentera
-
Har fortfarande inte lagt rabarber på någon rulle från Svivlo, ett par exemplar har snurrat lokalt men jag har missat att syna dem.
Ambulerande som jag är, på Fiskesnack i synnerhet och fiskevärlden i allmänhet, har jag knappt funderat på det nya svenska undret på ett tag.
Med den dystra nyheten om fabriken i Svängsta färskt i tanken fick jag dock motivation att återigen intressera mig för den potentiella mantelaxlaren den här tråden handlar om.
Från Tackle Crews video MathiasJK länkade.
Ett par citat från videon (det första ska komma direkt då länken klickas, det andra följer strax efter):
Överlag så är jag skitnöjd med den här rullen.
Jag vet att Svivlo själva varit väldigt öppna med att de vill svara på frågor
Mitt snarstuckna sinne har istället byggt upp bilden att Svivlos representant via sitt agerande här var öppen med att han INTE ville svara på frågor.
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Efter flera kommentarer under videon hittar vi detta (och dylika) svar från kanalens skapare, publicerade i relativ närtid:
Hej, vi har tyvärr inte varit så imponerade av den. Så pass att vi tyvärr inte kommer recensera den ens. Ledsen att vi inte kunde hjälpa dig bättre. Mvh PK
Lyckoex till ena, måndagsex till andra?
Nog ser en seriös tillverkare/återförsäljare till att skicka ut likvärdiga "lånerullar" testade för korrekt funktion?
Varför inte recensera en rulle vars egenskaper/kvalitet inte imponerar?
Det är väl minst halva nyttan med recensenter samt utgör en stor del av deras pålitlighet; att de inte retirerar då välfylld minuskolumn kan skönjas?
De avsynade objekten förefaller alltså handla om så kallade "lånerullar" från ej objektiv part i målet (min tolkning).
Kanske börjar mitt fågelskådande nå konspiratoriska höjder då kombinationen "lånerulle", en "skitnöjd" recensent samt "Hej, vi har tyvärr inte varit så imponerade av den. Så pass att vi tyvärr inte kommer recensera den ens" ger aningar om berguv snarare än sparvuggla i mossen...
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 591 visningar