Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
Hjälp mig förstå, varför skapar Svivlo och dess konstruktion all denna skepticism och aversion? Var det samma misstänksamhet mot nyheter som centrifugalbromsen i alla dess varianter, magnetbromsen eller dc-bromsen? När ABU släppte dagsländan Ambassadeur anti backlash måste det ha varit lynchstämning. Just den konstruktionen var väl inte så lyckad, men väldigt positivt att de vill utveckla sitt koncept.
Tror flera av oss försökt förklara vad vi menar åtskilliga gånger men får ge det ett försök igen.
1. Ingen tvivlar på att bromsen funerar.
2. En viss skeptis dock mot Taiwan rullen som används.
3. Vilken nytta har vi som tummen sitter i muskelminnet av rullen?
4. Patriks härskar teknik när han inte lyckas övertala att alla ska ha hans rulle. Och där har vi det stora problemet.
5. Hade Patrik varit lite mer ödmjuk och inte bara kört på så hade denna diskussion inte funnits.
Slutkläm! NEJ det är ingen skeptis eller misstänksamhet mot uppfinningen. Dock mot svivlo som företag. Där finns mycket att göra.
- Gillar 6
Kommentera
-
Hjälp mig förstå, varför skapar Svivlo och dess konstruktion all denna skepticism och aversion? Var det samma misstänksamhet mot nyheter som centrifugalbromsen i alla dess varianter, magnetbromsen eller dc-bromsen? När ABU släppte dagsländan Ambassadeur anti backlash måste det ha varit lynchstämning. Just den konstruktionen var väl inte så lyckad, men väldigt positivt att de vill utveckla sitt koncept.
Men min tolkning är, det är som att dom säger att dom har gjort värdens bästa sportbil för penningstarka nybörjare men som inte är för nybörjare & varje gång den testas går det inte att se hur bra den är för man provar med vanliga däck.
Jag skulle vilja se Svivlo testas ordentligt.
En kast duell mot rullar från Daiwa, Shimano & ABU med samma spö, lina & bete.
Även ett test där man optimerar rullen, om nu bromsen är så bra som dom påstår då skulle jag vilja se den med så tunn lina som möjligt & en fylld spole.
Flera filmklipp som jag har sett är det en rätt grov lina & en halvfull spole.
- Gillar 4
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Trodde detta var helt uppenbart som ett skämt. Men tydligen inte.
Tror flera av oss försökt förklara vad vi menar åtskilliga gånger men får ge det ett försök igen.
1. Ingen tvivlar på att bromsen funerar.
2. En viss skeptis dock mot Taiwan rullen som används.
3. Vilken nytta har vi som tummen sitter i muskelminnet av rullen?
4. Patriks härskar teknik när han inte lyckas övertala att alla ska ha hans rulle. Och där har vi det stora problemet.
5. Hade Patrik varit lite mer ödmjuk och inte bara kört på så hade denna diskussion inte funnits.
Slutkläm! NEJ det är ingen skeptis eller misstänksamhet mot uppfinningen. Dock mot svivlo som företag. Där finns mycket att göra.
- Gillar 1
Kommentera
-
Okej, i min bottenlösa enfald har jag inte förstått att en i sig intressant innovation dissas på grund av en säljare med tveksam attityd. Men nu är jag med. I övrigt blir väl kasttekniken som att skifta körstil mellan en manuell respektive automatväxlad bil. Men nu ska jag inte störa den här tråden mer.
Visar man reklam med glada kastande gubbar med en halvfull spole 0,50mm flätlina så får det nyfikna att reagera. Precis så lärde jag nämligen min äldsta son att kasta när han var 5-6 år. Med en halvfull spole grov lina. Men det var med en ABU Silvermax med magnetbroms. En plastrulle av ungefär samma kvalisort som Svivlo, men till det facila priset 500kr.
Men som redan sammanfattats var Patrik inte så intresserad av att höra andra synpunkter än egna. Trots all uppriktig och i huvudsak mycket kompetenta feedback han hade här att tillgå. Det var uppenbart att han inte var här för att lyssna. Bara tala.
- Gillar 9
Kommentera
-
Okej, i min bottenlösa enfald har jag inte förstått att en i sig intressant innovation dissas på grund av en säljare med tveksam attityd. Men nu är jag med. I övrigt blir väl kasttekniken som att skifta körstil mellan en manuell respektive automatväxlad bil. Men nu ska jag inte störa den här tråden mer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Nu har du ju inte läst ordentligt. Vi har ju inte dissat produkten. Tror inte jag kunde vara mer tydlig i mitt förra inlägg..
Kommentera
-
Jag har inte heller läst ordentligt men upplever ändå eller kanske just därför, att frågan "vad ska den här rullen vara bra för" finns i tråden här och där och det är ju relaterat till produkt, inte säljare.
Dumt iaf att svivlo raderat sina inlägg i tråden. Oavsett det sagda hoppas jag att tekniken funkar för någon eller flera målgrupper, en helt ny kastbroms kan ju vara bra för vissa eller flertalet, jag hoppas på det senare!
- Gillar 1
Kommentera
-
Tycker det har blivit en tråkig utv på tråden. Patrik och hans kollegor har säkert satsat massor av tid o resurser.
Ett enkelt svar borde va : låt marknaden värdera rullen.
Alltför många har i mitt tycke varit väldigt negativa till rullen, linan , lintjocklek m.m och det får man lov o ch va men du måste inte köpa rullen .
Jag lärde mig , om jag nu gjorde det , kasta med rekordrullar där veven for baklänges, med " livet " som insats.
Efter tidningsjobb som 13åring köpte jag en amba 6000 , högervevad ngt annat fanns inte.
Bytte bromsvikter beroende på fiskemetod.
Min tumme lämnar aldrig spolen men det beror på att det fanns inget alternativ.
Om jag va Patrik och satsat " allt ",hade jag oxå känt mig tillplattad av alla som vill ifrågasätta, han kunde skött det bättre - det vet han själv.
Flipp el flopp - ingen aning , kan va en bakmaskin el internet " en fluga ".
Låt oss va lite mer ödmjuka.
Peter b
- Gillar 6
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Peter B Visa inläggTycker det har blivit en tråkig utv på tråden. Patrik och hans kollegor har säkert satsat massor av tid o resurser.
Ett enkelt svar borde va : låt marknaden värdera rullen.
Alltför många har i mitt tycke varit väldigt negativa till rullen, linan , lintjocklek m.m och det får man lov o ch va men du måste inte köpa rullen .
Jag lärde mig , om jag nu gjorde det , kasta med rekordrullar där veven for baklänges, med " livet " som insats.
Efter tidningsjobb som 13åring köpte jag en amba 6000 , högervevad ngt annat fanns inte.
Bytte bromsvikter beroende på fiskemetod.
Min tumme lämnar aldrig spolen men det beror på att det fanns inget alternativ.
Om jag va Patrik och satsat " allt ",hade jag oxå känt mig tillplattad av alla som vill ifrågasätta, han kunde skött det bättre - det vet han själv.
Flipp el flopp - ingen aning , kan va en bakmaskin el internet " en fluga ".
Låt oss va lite mer ödmjuka.
Peter b
- Gillar 4
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|