Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grymt kul för er! hejja hejja !!

Kommentera

• Har förbeställt en bara för att jag är grymt nyfiken. Kul om det kommer ny teknik. Har fiskat med traditionella multirullar hela mitt fiskeliv, alltså drygt 40 år. Allt från riktigt gamla ambassadörer och Shimano tranx. Så visst ska det bli spännande även om inte po är ett större problem.

Kommentera

• Såg att man äntligen gjort sak av tipsen och tagit fram en rulle i 100 strlk där det faktiskt ibland blir trassel även för oss mer rutinerade fiskare. Blåser det mycket och jag fiskar lätta vobblers drar jag mig ibland för att ta i fullt även med min tatula type-r. Kör då hellre haspel vilket funkar bra med multi är roligare.

Om bara priset kommer ner till runt 1500 kr för vad som är en otestad kinarulle man lagt in vad som verkar vara ett bromssystem som uppenbarligen funkar i så kan det här faktiskt vara intressant. Söders har ju exempelvis haft svårt att sälja motsvarande typ av OEM-rulle för 800 kr fast med magnetbroms så mycket mer kan man nog inte ta för innovationen i dagsläget.

Går det inte att få ner priset är nog bästa alternativet att skänka ut några rullar till influensers med erkänd ryggrad och låta dem köra rullarna något år och rapportera tillbaka och göra videor. Eller skicka en rulle till "tackle advisors" om han gör videor fortfarande eller "The reel test".

Alternativt ha typ 180 dagars "inga frågor" pengarna tillbaka policy om man nu är väldigt säker på sin produkt. En rulle ska ju hålla minst 10 år i den prisklassen så 180 dagar borde vara noll problem. Speciellt med det låga inköpspriset.

Kanske blir något av detta tillslut
        Senast ändrad av havreboll; 2023-08-24, 11:32.

Kommentera

• Är lite nyfiken om det är någon här på FS som köpt och använt rullen under praktiskt fiske ett tag?

Kommentera

• Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
            Är lite nyfiken om det är någon här på FS som köpt och använt rullen under praktiskt fiske ett tag?
            Jag har använt den tre gånger än så länge, det kvalar kanske inte riktigt in på "ett tag". Hittills är jag väldigt nöjd, det är verkligen enkelt att kasta med rullen. Kastlängden har jag inga bekymmer med, snarare tvärtom.

Kommentera

• Ursprungligen postat av trcolka Visa inlägg

Jag har använt den tre gånger än så länge, det kvalar kanske inte riktigt in på "ett tag". Hittills är jag väldigt nöjd, det är verkligen enkelt att kasta med rullen. Kastlängden har jag inga bekymmer med, snarare tvärtom.
              Ändå intressant att få ett första intryck från någon som använt rullen under praktiskt fiske. Återkom gärna med en mer utförlig recension framöver - tror att fler än jag här på FS kan vara intresserade.

Kommentera

• svivlo Grattis till er lansering!

Har ni funderat på smalare modeller och att även ha med grunda spolar som alternativ. Är grunda spolar möjliga att använda i nuvarande konfiguration?

​​​​​​​Finns det reservdelar till era bromsar? Går det att trimma era bromsar?

Kommentera

• Ursprungligen postat av svivlo
                  https://www.facebook.com/plugins/pos...fgeuXU9tXnDNNl

"Det måste vara ett av de största tekniska genombrotten för fiskerullar genom tiden.
                  Ett kastbromssystem som verkligen fungerar.
                  Har nu kastat mycket med rullen och det fungerar verkligen.
                  Genombrottet är minst om inte än ännu större, för Er som kommer ihåg, när Danielsson kom med de första storspolade flugfiskerullarna.
                  Hela den etablerade tillverkningsindustrin gjorde sitt bästa i början på 1990 talet för att förhindra storspoliga rullars framfart.
                  Vi ser hur det ser ut idag.
                  Svårt att hitta några flugrullarav den äldre klassiska modellen.
                  Jag tror att vi kommer se samma utveckling för multiplikatorrullarna i framtiden.
                  Alla tillverkare kommer att vilja ha den då konsumenterna inte vill ha något annat.
                  Dessutom är tekniken utvecklas i Svedala "
                  Haha. Ja ödmjuk får man säga att du är. Du hittar säkert din nich. Men hittills har du inte kommit med ett enda argument varför vi som har koll på vår tumme ska köpa din rulle. Som det nämns förut här, tummen sitter i ryggmärgen och är inget problem. Så att din rulle tar över marknaden?? Men lycka till. Men tror nog att du ska dra ner dina förväntningar en aning på marknaden.

Kommentera

• Ursprungligen postat av svivlo

Nu är det inte vi som skrivit detta inlägg, men om du bemödat dig att gå in på länken hade du sett detta. Istället tar du tillfället i akt att kritisera något du inte provat. Det är inte speciellt klädsamt.
                    Nej men du publicerar det. Nu har du igen chansen. Varför ska jag köpa din rulle och byta ut mina gamla mot din?? Och kom inte med tummen igen. Det är inget problem. Och den kommer användas på din också. Oavsett om den behövs eller inte.
                    Hörde talas om att du varit på en butik i Jönköping, himla synd att du inte skrivit ut här när du åkt runt. Hade du kunnat demonstrera den direkt för mig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg
                      Såg att man äntligen gjort sak av tipsen och tagit fram en rulle i 100 strlk där det faktiskt ibland blir trassel även för oss mer rutinerade fiskare. Blåser det mycket och jag fiskar lätta vobblers drar jag mig ibland för att ta i fullt även med min tatula type-r. Kör då hellre haspel vilket funkar bra med multi är roligare.

Om bara priset kommer ner till runt 1500 kr för vad som är en otestad kinarulle man lagt in vad som verkar vara ett bromssystem som uppenbarligen funkar i så kan det här faktiskt vara intressant. Söders har ju exempelvis haft svårt att sälja motsvarande typ av OEM-rulle för 800 kr fast med magnetbroms så mycket mer kan man nog inte ta för innovationen i dagsläget.
                      tycker också 100-storleken är den enda intressanta, när kommer den och vad kommer den att kosta?
                      prislappen blir make-or-brake personligen, då jag inte behöver den men kan köpa en för skojs skull men då är smärtgränsen max 2000kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 651 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46