Ursprungligen postat av svivlo
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms
Collapse
X
-
- Gillar 4
-
Hemskt intressant diskussion det här angående reservdelar.
Vissa av oss kanske har lite mer insyn, och intresse, av hur rullar håller/inte håller samt hur det faktiskt fungerar när rullar väl går sönder.
Rullar använda till svenskt gäddfiske tar mycket stryk, en rulle med kastbroms kanske mest avsedd för "nybörjare" eller i alla fall inte för "entusiaster" riskerar nog att underhållas sämre än andra.
Gissning naturligtvis men oavsett kommer flera rullar från Svivlo behöva servas, underhållas, felsökas, repareras och renoveras över tid.
Även de mest hållbara lågprofilare behöver slitdelar så småningom, vilka delar en specifik modell kräver visar sig först efter en tid ute på marknaden.
Jag är därför nyfiken på om ni har satt upp infrastrukturen för service, delar och reparationer?
Kommer det finnas reservdelslager i Sverige?
Hur lång tid kommer felsökning och reparation ta?
Kommer ni kunna ta emot och serva rullar, om ja, i vilken omfattning?
I den tänkta kundkretsen gissar jag att relativt få kommer serva sina egna rullar.
Ska man, likt vissa på det här forumet och annorstädes påstår behövs för att moderna rullar ska hålla, få sina rullar servade minst ett par gånger per säsong kan det bli stort tryck på er om ni får igång försäljningen.
Är ni beredda på det?Senast ändrad av JontaK; 2023-04-24, 16:44.
- Gillar 5
Kommentera
-
Det var bra att ni fick upp ögonen för att ni både behöver rersdelslager och service avd..
Er kastbroms är smart, verkligen. Kan nog locka många haspelfiskare och nybörjare. Valet av rulle dock? Nja... för det första hade det nog varit smartare att börja med en mindre, där har fler problem att kasta multi. Nu pratar ni ju om att det ska komma en 150 storlek. Den tror jag att ni skulle lanserat först istället.
Sen vad jag förstår så är det plaststativ på rullen ni använt, och det brukar inte vara så bra i längden.
Mitt råd är att snabba på så mycket ni kan med 150 storleken. Där hittar ni lättare en kundkrets.
Med tanke på rullen ni valde betalar man sjukt mycket pengar bara för er kastbroms.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av svivlo
Att vi skulle ha tillgång till reservdelar har aldrig varit en fråga. Allt sker i en viss ordning när man utvecklar en produkt. Du anser dig mer insatt i produktutveckling av fiskerullar och sportfiskemarknaden än vad vi är. Det är i sig spännande.
Jag kan meddela att vi sedan några månader tillbaka påbörjat arbetet med en 100-rulle. Mer info snart.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ett flertal (dom flesta) videon jag har sett har varit med typ en halvfull spole & överdimensionerad lina ingen vind, med dom förutsättningar kastar dom flesta rullarna problemfritt har lite svårt att se poängen. Känns som en onödigt komplicerad rulle som kostar mkt pengar anpassad för nybörjare, vi som är redo att lägga dom pengarna är oftast rutinerade & kan kasta, personligen skulle jag inte köpa rullen av det jag har sett.
- Gillar 2
Kommentera
-
Personligen är jag imponerad och glad över av att någon faktiskt vill utveckla och försöka komma med innovationer för en mogen marknad. Visst, det finns svagheter i en ny produkt, det finns det alltid. Men ska man alltid lyssna på all skepticism som dyker upp i ett uppstartsskede så hade väl vi fortfarande varit kvar vid toppknutna metspön.
Bra Svivlo, hoppas ni fortsätter tro på er idé, jag applåderar den. Kunde Göte Borgström så kan ni också!
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Haha. Råkade visst trampa på en öm tå. Nu är det ju inte ni som utvecklar rullar, utan ni köper ju den från Taiwan om jag inte är ute och seglar. Sen är det ju ingen hemlighet att ett aluminium stativ är mer hållbart än ett i plast. Även om ert säkert fungerar ett tag. Men det kommer ju tiden utvisa...
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
”trampa på en en öm tå…” Det handlar ju snarare om att du är dryg
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Dryg är man när man ifrågasätter och inte bara stryker folk medhårs. Deras uppfinning är ytterst intressant men rullen de använt att sätta den i hyser många frågetecken dock....
jag tror Svivlo behöver få klart för sig vilken fiskare/fisketyp som är målgrupp för produkten. Nybörjare lägger inte tre-fyra lakan på en rulle. Entusiasterna som gör, vill (med rätta) veta vad de får. Vilka material är rullen gjord av osv?
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 592 visningar