Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är det 180 beställningar ni behöver ha för att komma igång med produktionen?

    Kommentera


    • Och hur många är beställda tills idag ??

      Är ni nära eller långt ifrån ??
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av svivlo

        JanO var väldigt imponerad och sa att de skulle skriva om det. När vet jag dock inte. Blev intervjuad av Fiskejournalen som ska publicera något, men troligtvis inget förrän efter sommaren. Då är det inte mycket nyhet längre.

        Inte för att låta bitter, men det finns inte mycket intresse för svensk innovation. I alla fall inte vår.

        Nu är det 7 dagar kvar på Kickstarter och intresset från våra annonser på Meta och Google är mycket stort. Det är värre att konvertera intresset till ett faktiskt förköp. Men vi ger järnet den sista veckan och gör allt för att lyckas.

        (om vi hinner kommer första prototypen på 150-rullen nästa vecka)
        Tyvärr nu för tiden finns det bara intresse av betalande annonsörer. Fiskeförallas rulltester som man läste noggrant på 90talet var oerhört intressanta. Där man kunde klaga i testerna också. Men på den tiden så var ju annonsörerna stora butiker som ville sälja. Nu är det ju bara märken och grossister och de vågar man ju inte av naturliga skäl kritisera det de har. Så tyvärr bara pengar som styr....

        Kommentera


        • Kan ni inte söka finansiering på traditionellt sätt då, finns säkert många som skulle kunna lägga en peng mot x antal procent i bolaget. Om det verkligen är ett vattentätt patent och produkten blir så bra som ni tror finns det ju en rejäl uppsida.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av svivlo

            Vi gör en mindre emission i april. Stämmobeslut på denna tas på måndag. Finns inga vattentäta patent, men vårt första är publicerat och godkänt i bla SE, US, JP, CN, RU, KR, AU, BR, UK, DE, NL, IT, SP, MY och fler på gång. Finns dessutom 3 patent till i familjen. Finns det någon här som är intresserad så skicka PM.
            Intressant. Jag ska fundera lite på detta så kanske det dyker upp ett PM framöver :-)

            Kommentera


            • Beställde en rulle nu. Trist att kickstartern inte gick i mål men jag vill fortfarande ha en rulle. Schyst med 25% rabatt för oss som backade kickstartern. Nu blir det till att vänta i långa månader..

              Kul med innovation tycker jag, särskilt svensk sådan. Men jag tror att licensiering av tekniken kan vara en tanke för att nå ut och för lönsamheten.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av svivlo

                Stort tack!

                En liten besvikelse att Kickstarterkampanjen inte lyckades, men vi har lärt oss en hel del om marknaden och att sportfiskare överlag inte vill köpa en rulle via crowdfunding.

                Vi har säkrat kapital för att kunna få ut produkten till marknaden och ni kan förköpa rullen på https://svivlo.com/shop. Det finns tre olika köpalternativ;

                1. Svivlo Genesis ONE Collector's Edition: begränsad utgåva av 50 st rullar som får unika serienummer samt äkthetsbevis. Förskottsbetalas.
                2. Svivlo Genesis ONE - VIP: Förtur till de första rullarna som lämnar fabriken. Förskottsbetalas.
                3. Svivlo Genesis ONE: Boka din rulle nu utan någon förtur eller förskottsbetalning. Leverans sker när de andra fått sina rullar.

                Alla kan köpas med 25% rabatt och för de som backade oss på Kickstarter får ytterligare 25% rabatt till och med 31/4.

                /Patrik
                Jag är inte alls säker på att sportfiskare inte vill köpa en rulle på detta sätt. Frågan är dock om det är rätt rulle ni valt att sätta er broms i.
                Har ni gjort en rejäl marknadsundersökning vad som sportfiskare vill ha? Vem vill köpa en helt okänd rulle utan sett sprängskissen? Hur ser det ut med reservdelar? Hur länge kommer ni lagerhålla det? Är rullen byggd i de material som man vill ha till gäddfiske? Mycket plast på er rulle har jag förstått.
                Nu är jag inte målgruppen för er rulle men det är allt för många frågetecken enligt mig.
                Jag kan ha fel men jag får känslan att ni inte riktigt gjort er läxa innan?? Så jag tror inte bara ni ska vara bittra på konsumenterna.
                Men er idé är jättespännande och jag önskar er lycka till och hoppas ni får ut dem..

                Kommentera


                • Jag har då aldrig tittat på någon sprängskiss innan jag köpt ny rulle, det måste vara försvinnande få konsumenter som gör det :-)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Jag har då aldrig tittat på någon sprängskiss innan jag köpt ny rulle, det måste vara försvinnande få konsumenter som gör det :-)
                    Haha. Nej det hade jag inte förväntat mig heller. Sprängskisser kanske inte alla kollar på. Men vi i Sverige får aldrig något först, så de flesta kollar omdömen från andra delar av världen. Den här rullen finns inget om.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av svivlo

                      Vi har gjort vår läxa och vet inte varför du tycker vi är bittra på konsumenterna. Det var ett konstaterande vi vet efter att ha analyserat all data från Kickstarter och från vår marknadsföring. Vi har inte fått en enda fråga kring det du nämner. Nästan alla frågor har handlat om att "jag kan redan göra det ni hävdar med min rulle" eller "jag vet inte hur jag köper den på Kickstarter". Man är skeptisk till att vår teknik fungerar och vi har förståelse för detta.

                      Hade vi frågat sportfiskare vad de ville ha hade de svarat "kasta längre" eller som Henry Ford sa "hade jag frågat mina kunder vad de ville ha, hade de svarat snabbare hästar".
                      Du har inte fått en endaste fråga om reservdelar. Då ställer jag den nu. Finns det reservdelar till rullen och isåfall hur många år tänker ni lagerhålla dem?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 546 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      217 svar
                      30 150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      278 svar
                      47 580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      536 svar
                      90 318 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Kimmen
                      av Kimmen
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 608 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X